Abisko-Nikkaluokta

Okej. Mat att köpa typ bröd mjölk m.m.? Frukost & middag? Finns det. Tyckte det var svårt att hitta sådan info på STF. Då det e första gången, så undrar jag också om man måste boka en sovplats i fjällstugorna innan man vandrar dit

Tack

Vissa stugor har proviantförsäljning, den infon står på stugornas sida under STFs hemsida.
Det finns inga färskvaror, endast torrfoder typ frystorkat.
http://stfturist.se/sv/Inspiration/Vandring/Aktuell-fjallinformation/Butikspriser-2009/
Ta med om du vill ha något speciellt, komplettera med det som säljs i stugorna.

Du kan inte boka plats, men det finns alltid plats, i värsta fall på golvet.
Stugorna har en stugvärd som fördelar sovplatser och informerar om vad som gäller, vart man hämtar vatten, tömmer slaskhink mm.

/Ulf
 
Vissa stugor har proviantförsäljning, den infon står på stugornas sida under STFs hemsida.
Det finns inga färskvaror, endast torrfoder typ frystorkat.
http://stfturist.se/sv/Inspiration/Vandring/Aktuell-fjallinformation/Butikspriser-2009/
Ta med om du vill ha något speciellt, komplettera med det som säljs i stugorna.

Du kan inte boka plats, men det finns alltid plats, i värsta fall på golvet.
Stugorna har en stugvärd som fördelar sovplatser och informerar om vad som gäller, vart man hämtar vatten, tömmer slaskhink mm.

/Ulf

Tack. Jag hittade FAQ på STF till slut men tack för inlägget.
 
Tjena Magnus,
Jag gillar Nikka-Abisko och det finns mycket att se på men tyvärr kan man knappt titta upp från den steniga jävliga marken (hmm varför har jag anmält mig till FC 2009?) Det finns många trevliga ställen att tälta på både i närheten av stugorna men även en bra bit ifrån.


Kan ni tänka er att gå på platten istället så rekommenderar jag Högakustenleden 8som inte ärså platt), den tar man lätt på 5 dagar. Det var en helt underbar vandring.

Du kan ju slå en pling om du vill ha mer info (om ni nu inte redan knatat iväg). Har lite info i bloggen oxå.
 
höga kustenleden

tjena

återkommer med frågor angående höga kusten leden.
den kan vara intressant att gå då jag har 50% av släkten i det området!!

tack förtipset, som sagt återkommer!

hälsningar
magnus
 
Fin sträcka!

Bästa Magnus,tycker absolut du ska vandra mellan Abisko-Nikkaluokta i

sommar.En vacker sträcka,med fina badställen,bastu vid några stugor samt om

du får lust att åka båt vid 2 ställen!

Har själv gått hela sträckan 8ggr och aldrig blivit besviken!

Bästa hälsningar U J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.