30års jubileum

Som ni sett i vårprogrammet firar SKK 30 år 30/5-1/6!! Eftersom jag är en av de ansvariga som "ska göra detta evenemang oförglömligt" så är jag vidöppen för förslag och åsikter från klubbens medlemmar o andra berörda; hur vill NI spendera dessa två dagar!!? Ser fram emot en givande "debatt" här på planket! Vi ses/ Johanna.

naturligtvis måste alla klubbens profiler genom tiderna bjudas in, berusas och förnedras. för att jubiléet ska kunna skiljas från andra traditionella klubbfester måste det nog till något mer än det...

Jag tycker oxå det känns helt rätt att dra iväg någonstans; tälta, klättra å festa! Mera ideér!! Det viktigaste är såklart att så många som möjligt kan deltaga, så vi kan inte "spåra ur" hur mycket som helst..både med destination och (själv)kostnad i åtanke. Men helt klart är det att evenemanget måste vara något alldelens x-tra (supa ner o förnedra?? Ja, om det är en allmänn uppfattning så...)!!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag skulle ju kunna undersöka möjligheterna att få dispens att campa inne på området...det gick ju bra förra året på sista April!

Nja, borde inte en 30årsfest gå lite mer i historiens tecken, och isåfall kanske inte kjuge är det vettigaste.
Men har dock inget annat förslag på rak arm. Men någon form av klättring hade varit fint, man kanske kan vara på kullen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.