3 dagarstur sista veckan i september för nybörjare

Hej!

Pappaledighet (eufemism om ngt) och hälproblem har gjort att sista halvåret varit stationärt.
Akut behov av att röra på mig o ha något att se fram emot.

Letar efter förslag på tur som går att nå ifrån uppsala/sthlm med allmänna färdmedel.
Åka upp söndag? o åter onsdag?
Gärna med stugmöjlighet då jag sannolikt kommer att gå själv o inte äger tält. ( ännu ;-)

Hälsningar
christer

Låter ju helt klart som jämtlandstriangeln vore klockrent för dig.

Kontrollera bara vilket datum stugorna stänger. Vore ju lite dumt att komma till en låst stuga.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fjällstationerna stänger den 25 september.

Mitt råd är köp ett tält och en bra sovsäck. Mycket mysigare att sova i tält.
Jag sover mycket bättre i tält.
Kan nog gå att få bra pris. Borde vara rea nu?

Fjällstationerna stänger den 25 september.

Mitt råd är köp ett tält och en bra sovsäck. Mycket mysigare att sova i tält.
Jag sover mycket bättre i tält.
Kan nog gå att få bra pris. Borde vara rea nu?

Det kunde man ju ge sig den på ;)
Tänkte fjällstation eller stugtur för att göra det så enkelt som möjligt men det vore roligt att tälta (9 år sedan...)
Tittat på
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOTWIDI2P
ngt tungt o helst skulle jag vilja ha kupol, men tanken på att kunna öppna upp ena långsidan låter trevligt.

Jämtlandstriangeln är nog perfekt!

Men om du inte är låst till just fjällvandring så bjuder Sörmlandsleden på väldigt fin vandring.

EDIT // Typo

Har gått kortare delar av roslagsleden och en delsträcka av upplandsleden så det är ju en variant. Förhoppningsvis myggfritt nu...

Viktigast är att det är naturskönt o lugnt.

Tack för svar.

C

Om Grövelsjönsfjällstation stänger så sent, så skulle jag verkligen rekommendera en tur dit! Tåg till Mora, och vidare med länsbuss ( nr 170, om jag inte minns fel). Bussen går ända upp till Fjällstationen. Hoppas du får en skön vandring! / Jenny

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips