276C stänger av sig vid byte av Anv.läge

Hej!
Min 276C stänger av sig när jag försöker byta från Marint till Bil/land-läge. Det spelar ingen roll om jag gör det med att hålla ned "page" eller går in i menyn.
Vad kan det vara för fel?

Det kan vara ett fel i programvaran eller på själva burken även om jag bedömer det sistnämnda som mindre troligt.

Det är åtminstone inget generellt fel i den senaste programvaran, version 4.40, då jag kör den och kan växla utan problem på bägge sätten.

Det finns ett antal fel som korrigerats i programvarorna till 276C där symptomen varit att enheten stängt av sig. Det står visserligen inte att det varit vid just den åtgärd där det händer för dig men växlingen kanske gör så att någon av de andra situationerna uppträder? Det första tipset, om du inte redan gjort det, är alltså att uppdatera programvaran:
http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=885

Om du har den senaste programvaran så kan det vara värt att prova att ändra förutsättningarna genom att t.ex. växla till simulatorläge eller mottagning från en annan position. Det kan också vara ett fel som uppträder bara vid någon speciell kombination av inställningar som just du använder så en återgång till fabriksinställningarna är en annan möjlighet för att försöka lista ut orsaken.

Om du laddat in kartor med något annat program än Garmins eget eller använder någon hemgjord karta så prova också med enbart Garmin-kartor inladdade med MapSource.

Annars återstår nog bara att kontakta återförsäljaren där du köpt den eller Garmin Service direkt för att få hjälp:
Garmin (Europe) LTD
Unit 5, The Quadrangle
Abbey Park Industrial Estate
Romsey
SO51 9AQ U.K.
tel. 44 1794 519944
fax. 44 1794 519222
[Ändrat av PR 2006-09-20 kl 09:14]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips