Caravan Carry-Combi???
Vet inte om Caravan:s modell Carry-Combi finns kvar. Det är en dubbelsäck där innersäcken är en dunsäck och yttersäcken konstfiber.
Innersäcken har dragkedjan på höger sida och yttersäcken på vänster. Dessa båda säckar kan därför, som beskrivits av andra insändare, kopplas ihop så att det blir en stor säck.
Nackdelarna, förutom att den ena säcken (innersäcken) är betydligt varmare än den andra, har redan presenterats. Så jag kan bara hålla med!
En kort historia om just detta:
Vi, jag och min flickvän var på ett evenmang i Anderstorp 1988. Säckarna hade vi, naturligtvis, kopplat ihop och min flickvän sov i den varmare säcken (även det självklart).
En viss missbedömmning gjordes med avseende på nattemperaturen som kröp ner långt under vad vi tyckte var bekvämt. Åt minstånde vad min flickvän tyckte vara bekvämt.
Mitt i den godaste sömnen, runt tvåtiden på natten, frös hon så mycket (trots att hon låg och kramade mig stenhårt) att det var outhärdligt. Gissa om hon var glad...??
Vi hade ingen extra säck eller annat som kunde göra stor nycka, förutom kläderna som redan hade nyttjats. Så goda råd var dyra.
Äh, vad f...n, vi konverterade helt enekelt säcken tillbaks till en singelsäck och kröp ner båda två.
Snacka om trångt trots att vi båda låg på sidan, och då skall ni ha klart för er att varken jag eller hon var speciellt stora (60 kg resp 52 kg).
Hon sov som en liten baby efter någon halvtimme, medan jag fick ligga med huvudet på min ena arm eftersom ingen av dem fick plats i säcken (den andra lade jag ovanpå säcken). Så de ända två som sov var min flickvän och en av mina armar. Fast vad gjorde det, vi var nyförälskade...
Sedan dess ser jag alltid till att ha med mig så jag är säker på att ingen skall frysa.
Mvh!
// Niklas