Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
2-3 personers kupoltält sökes
- Trådstartare macgunde
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Utveckla gärna. Har undrar ett tag nu hur man fäster linorna på bästa sätt.Det som är sämst är linsträckarna och markpinnarna. Jag har köpt nya för de var verkligen värdelösa enligt mig.
Man kanske skulle byta linsträckarna då. Ett paket från hilleberg lär ju funka.
När det gäller pinnarna tänkte åtminstone jag slänga ner några hilleberg Y-pegs.. De har varit jåkligt bra pinnar tycker jag.. Och för 160kr är det väl värt när det river i lite. Det ingår ju sjukt många pinnar och de lär ju duga att spänna botten på tältet med, men stormlinorna vill jag nog ha Y-pegs till.
Jag har ett orion extreme alltså.
När det gäller pinnarna tänkte åtminstone jag slänga ner några hilleberg Y-pegs.. De har varit jåkligt bra pinnar tycker jag.. Och för 160kr är det väl värt när det river i lite. Det ingår ju sjukt många pinnar och de lär ju duga att spänna botten på tältet med, men stormlinorna vill jag nog ha Y-pegs till.
Jag har ett orion extreme alltså.
Kollar på skillnaden mellan Expeds Orion, det jag kan se är att extrememodellen är lättare och har annat material på vissa ställen (se nedan). Någon insatt som kan förorda det ena före det andra?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orion Extreme II
Weight: -Packed 3.30 kg -Minimal 2.85 kg
Rainfly: 40 D 2-sided silicone coated ripstop nylon; untaped seams
Canopy: UV-resistant, flame retardant ripstop polyester
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orion II
Weight: -Packed 3.55 kg -Minimal 3,10 kg
Rainfly: 40 D ripstop polyester, PU coated, flame retardent, taped seams
Canopy: Ripstop polyester / No-See-Um mosquitonet
Mvh Daniel
Orion Extreme II
Weight: -Packed 3.30 kg -Minimal 2.85 kg
Rainfly: 40 D 2-sided silicone coated ripstop nylon; untaped seams
Canopy: UV-resistant, flame retardant ripstop polyester
Orion II
Weight: -Packed 3.55 kg -Minimal 3,10 kg
Rainfly: 40 D ripstop polyester, PU coated, flame retardent, taped seams
Canopy: Ripstop polyester / No-See-Um mosquitonet
Mvh Daniel
Har ett EXPED Venus II Extreme som jag iaf är mkt nöjd med.
Har inga bekymmer med att sträcka linorna.
Skillnaden ligger i materialet, där yttertältet har ett annat material som ska stå emot väta och påfrestningar bättre.
Du kommer bli mycket nöjd med ett Orion-tält. Lätt att sätta upp och har gott om plats. Ett värdigt alternativ till dyrare alternativ.
/Anders
Har inga bekymmer med att sträcka linorna.
Skillnaden ligger i materialet, där yttertältet har ett annat material som ska stå emot väta och påfrestningar bättre.
Du kommer bli mycket nöjd med ett Orion-tält. Lätt att sätta upp och har gott om plats. Ett värdigt alternativ till dyrare alternativ.
/Anders
Satsa på ett Orion då. Helt självstagande och gott om plats. Själva "kollit" är lika stort som mitt Venus-tält, så där är det ingen skillnad. Vikten är inte heller så stor skillnad på.
Du kommer att bli nöjd kan jag nog lova dig.
Här kan du beställa ett från Tyskland. Billig frakt och engelsk support. Köpte mitt VenusII-tält där:
http://www.outdoor-discount.de/
470 Euro plus frakt (8 euro). Frakten tar ca en vecka.
Lycka till!
/Anders
Du kommer att bli nöjd kan jag nog lova dig.
Här kan du beställa ett från Tyskland. Billig frakt och engelsk support. Köpte mitt VenusII-tält där:
http://www.outdoor-discount.de/
470 Euro plus frakt (8 euro). Frakten tar ca en vecka.
Lycka till!
/Anders
Från http://www.outdoor-discount.de/ som du tipsade om =)
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg