170 km på 2-3 dygn?

Självklart!

Klart det går...allt är möjligt. Finns ju de som springer marathon 10 dagar i rad t ex. Vandring kräver ju inte direkt någon kondis heller så det klarar vilken frisk människa som helst i normalt fysiskt tillstånd. Kräver dock lite mental styrka...det är där det avgörs..

Ja, jag tror det är mycket möjligt att gå 56 km per dag i tre dagar med bra vägar och stark vilja.

Trailskor är betydligt trevligare än hårda vinterkängor. I övrigt så lätt som möjligt. Bivysäck, sovsäck som klarar av temperaturen, förstärkningströja. Min favoritmat när det gäller vikt och volym är flapjacks, för mig funkar de helt suveränt bra.

Ta med två vattenflaskor och en titanmugg eller ölburk för att värma vatten i. På en 15 minuters paus får även en otränad person upp tillräckligt med eld för att få kroppstempererat vatten.

Min största fiende brukar vara infanterield men i somras prövade jag tighta och rätt så tjocka joggingshorts för första gången med mycket gott resultat. Jag gick då 9 mil på 2 dagar utan större problem i kuperad terräng.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips