Turpjäxa med lös innersko

Jag söker en bra pjäxa med löstagbar innersko till mina turskidor (Åsnes Rago). Jag har Rottefellabindning.

HåkanF
 
Lundhags Guide verkar vara populära nu, jag har ingen egen erfarenhet av dem men de är slutsålda på många ställen. Finns med 20 eller 25cm skaft, den högre heter Guide Expedition.
 
Lundhags bc

Jag har precis köpt Lundhags expedition bc och jag är väldigt nöjd. Jag kommer dock att köra utan innerskon eftersom skon blir för trång med den i.
 
Jag har Lundhags guide Bc pjäxan, passar rottefella bc. Det är löstagbar innersko i ullfilt i den. Jag är otroligt nöjd, den är mycket varm, stabil och känns gediget byggt. Det är ju liksom en lundhagskänga fast med pjäxsula. Jag har den "låga" modellen. Har använt den på dagsturer samt 3 tältnätter förra vintern och i princip inte frusit i den. Enda nackdelen är väl priset... ;)
 
Ja, BC är den kraftigare bindningen med en grövre pinne på pjäxan än på vanliga pjäxor för sportskidor.
 
Jag har provat den med lägre skaft men den var så trång på ovansidan av foten så jag kunde inte ha den. Storleken i övrigt rymlig. Nån som vet om modellen med högre skaft har samma form på cellgummit? Jag har aldrig haft det problemet med nån som helst sko tidigare vilket var en besvikelse. Skon kändes verkligen trevlig annars!
 
Jag har provat den med lägre skaft men den var så trång på ovansidan av foten så jag kunde inte ha den. Storleken i övrigt rymlig. Nån som vet om modellen med högre skaft har samma form på cellgummit? Jag har aldrig haft det problemet med nån som helst sko tidigare vilket var en besvikelse. Skon kändes verkligen trevlig annars!
Jag har provat den högre modellen och upplevde samma problem. Den funkade bra på längden och på bredden som brukar vara mitt största problem men klämde för hårt på vristen. Omvänt problem med Alpina Alaska, de var för smala men inga problem på höjden. Har beställt en storlek större på Lundhagsen för att prova, annars blir det nog fottransplantation.
 

Liknande trådar