Hur går man egentligen "på toa" på fjället. Mina tidigare erfarenheter av dylikt har löst sig genom att svänga en vapenrem runt en trädstam och stå i jägarställning, eller nyttja nedfallna träd att sitta på. Men ovanför trädgränsen lär varesig nedfallna eller stående träd finnas till hjälp. Hur löser man detta prekära problem på bästa sätt?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Praktiskt problem - att gå på toa på fjället
- Trådstartare labbman
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Lutar sig mot en större sten och tränar lårmuskulaturen.
HåkanF
ja det är ju ett alternativ, finns gott om sådana då? Ponera att det inte finns, vad gör man då?
:O
Jag skall erkänna att jag är helt fascinerad - tydligen har jag missat något viktigt. Inte på alla decennier av mitt uteliv insett att här fanns en närmast existentiell fråga att lösa.
Är det inte bara att huka sig som folk gjort den senaste halva miljon åren?
Ja, jag tänkte väl det samma - det är väl för sjutton bara att huka sig?!
Har man "saker" (vad vet jag
Har aldrig förstått hur någon kan tycka att det är bra att sitta över en liggande trädstam. Om man ens lyckas hitta en som ligger rätt i höjd får man ändå brottas med balansen och kvistar som borrar sig in i låren.
Knäböj med rygg/stjärt MOT träd eller stenblock är det som gäller.
Träd med grov och skrovlig bark erbjuder bra friktion som avlastar benen.
När det gäller stenblock hittar man ganska snabbt ett block med en fin liten fördjupning att haka fast svanskotan i
I fält rör det sig sällan om rena nöjesskitningar med senaste numret av Uti vår Hage, varpå det är mindre ansträngande än vad man kan tro att sitta i knäböj. Dessutom brukar myggen ta död på den lilla gnutta nöje som finns
Knäböj med rygg/stjärt MOT träd eller stenblock är det som gäller.
Träd med grov och skrovlig bark erbjuder bra friktion som avlastar benen.
När det gäller stenblock hittar man ganska snabbt ett block med en fin liten fördjupning att haka fast svanskotan i
I fält rör det sig sällan om rena nöjesskitningar med senaste numret av Uti vår Hage, varpå det är mindre ansträngande än vad man kan tro att sitta i knäböj. Dessutom brukar myggen ta död på den lilla gnutta nöje som finns
Det lustiga är att jag har märkt att trots bitande kyla och vind så fryser man inte när man trycker på för kung och fosterland i hukande läge. Kanske en försvarsmekanism? Har t o m suttit i utedass i -40 utan att frysa.
Smörj låren och rumpan med myggmedel innan kanske det löser myggproblemet. Har inte haft det särskilt besvärligt trots 12 dagar nedanför Kebne (nyss hemkommen).
Alternativet är att trä en myggluva runt röven, då slipper man också fundera på var det kommer att landa.
Smörj låren och rumpan med myggmedel innan kanske det löser myggproblemet. Har inte haft det särskilt besvärligt trots 12 dagar nedanför Kebne (nyss hemkommen).
Alternativet är att trä en myggluva runt röven, då slipper man också fundera på var det kommer att landa.
Vetenskap.
TS:ns frågeställning är sannerligen överraskande. Tydligen har evolutionen nu kommit till en punkt där vi har hittat Higgsbosonen och där vi vet hur det ser ut på Mars men där västvärldens unga män inte längre vet hur man avslutar matsmältningen utan infrastruktur eller tekniska hjälpmedel.
Nej, nu ska vi ta det här lite vetenskapligt!

Methods for Pooping in the Woods av some.dude på Flickr
Full squat aka hukningsmetoden kommenteras mycket träffande så här:
För en del karlar verkar det finnas en undermedveten psyk-spärr emot att bara huka sig ner. Det är fascinerande, eftersom det är den absolut naturligaste och bokstavligen mest näraliggande metoden. Energisparande och avslappnad.
Köksbordspsykologer, fram med förklaringsförsök! Är det för omanligt att huka sig ner?
Det saknas bara kompismetoden och luta-ryggen-mot-trä/sten-metoden.
En bild på kompismetoden finns här:
Finns det ännu fler metoder?
TS:ns frågeställning är sannerligen överraskande. Tydligen har evolutionen nu kommit till en punkt där vi har hittat Higgsbosonen och där vi vet hur det ser ut på Mars men där västvärldens unga män inte längre vet hur man avslutar matsmältningen utan infrastruktur eller tekniska hjälpmedel.

The Full Squat. Surprisingly easy. Discovered by girls (and Asians) long ago; shunned by the white man. No stamina required in the legs because you’re already all the way down.[...]
För en del karlar verkar det finnas en undermedveten psyk-spärr emot att bara huka sig ner. Det är fascinerande, eftersom det är den absolut naturligaste och bokstavligen mest näraliggande metoden. Energisparande och avslappnad.
Köksbordspsykologer, fram med förklaringsförsök! Är det för omanligt att huka sig ner?

Finns det ännu fler metoder?
Smörj låren och rumpan med myggmedel innan kanske det löser myggproblemet.
På förekommen anledning vill jag lägga in en varning här! Vissa myggmedel ger en ruskig bränna om man smörjer dem på känsligare delar.
Sedan dess tar jag inga risker. Hellre ett par myggbett i baken.
![]()
Finns det ännu fler metoder?![]()
Hahahahaaaaaa! du bjöd verkligen på eftermiddagens skratt!!! så jävla kul!!! =D
Liknande trådar
- Svar
- 4
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar