Slipning av isskruvar

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Om man har modet att anförtro skruvar till mig via post till Italien/Turin så kan man enkelt ordna detta via en vecka (postgången bestämmer tiden). Lämnar in dem enkelt vid ett lokalt klättergym före ett pass och har dem sedan i handen nyslipade vid sängdags (de har en slipmaskinen från grivel). Priset brukar max vara 5 euro per skruv oavsett märke men med mängdrabatt.

- C

Rjukan

Enligt en tråd på Dansk Bjergklubs hemsida ska Intersportbutiken i Rjukan ha köpt in Grivels slipmaskin. Är det nån här som kan bekräfta det?

Erik

Tack för erbjudandet Christian! Dock så hittade jag hjälpen på lite närmare håll, Sportsnett i Oslo har en slipmaskin. Vet inte om Intersportbutiken i Rjukan har en men ska fråga när jag åker dit i helgen.

japp de har slip

Intersport i Rjukan har en slip. 50 NOK, tar några minuter /skruv. Har dock inte provat hur skruvarna blidde i verkligheten, men de ser vassa ut när de ligger och glänser i garaget (efter att ha smakat norsk sten).
/mats

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Så bra, då behövde jag inte svara på det :). Om de är lika bra som på Sportsnett så kan jag däremot berätta att resultatet är väldigt bra! Väldigt skönt att lägga krafterna på att klättra istället för att försöka trycka in skruvarna...

Vertikal Play Ground (VPG) i Oppdal har en Grivel slip och de tar 50 NOK per skruv. Gamla skruvar blir som nya...

Lämnade in mina skruvar under isklätterfestivalen denna vecka - helnöjd!

peace

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.