Vandringsleder På platten i Sverige

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-02-14, 23:59
veni veni är inte uppkopplad

Bohusleden har fått en ny hemsida

Bohusleden.se har uppdaterats. Jag tycker den blev väldigt lyckat.
Mvh Veni
Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 08:52
MonicaKa MonicaKa är inte uppkopplad

Åh! Ser ju väl genomarbetat ut. Tack för tipset!

https://bohusleden.se/
Svara med citat
Gammal 2020-02-15, 10:19
hodder hodder är inte uppkopplad

Finns en app också. Riktigt bra.
Folk och Erik Heder hade gillat att leden fortsätter att utvecklas.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 11:26
tpph tpph är inte uppkopplad

fråga Kartblad?

Hej,
Har letat på den nya hemsidan men hittar inga kartblad per etapp.
Troligen letar jag fel för en pdf vilken innehåller karta samt information om varje etapp angående vindskydd, vattentillgång samt informativa upplysningar är den absolut viktigaste som hemsidan om leden kan ge.
Ser att det finns .gpx filer för varje etapp vilket är lysande att ladda in i den egna gps:en, men det tar inte bort behovet av den överblick som ett kartblad ger.
Har planerat Kungälv till Uddevalla under några dagar och hoppas på etappblad tills dess.
Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 15:48
Kimkim Kimkim är inte uppkopplad

Edt: äh ångrade mig
Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 12:41
Sarvi Sarvi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av tpph Visa inlägg
Hej,
Har letat på den nya hemsidan men hittar inga kartblad per etapp.
Troligen letar jag fel för en pdf vilken innehåller karta samt information om varje etapp angående vindskydd, vattentillgång samt informativa upplysningar är den absolut viktigaste som hemsidan om leden kan ge.
Ser att det finns .gpx filer för varje etapp vilket är lysande att ladda in i den egna gps:en, men det tar inte bort behovet av den överblick som ett kartblad ger.
Du har sett att kartplaneraren kan användas för att skriva ut kartor i valfri skala och med valfri information (vatten, vindskydd etc) inlagd?
Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 10:53

Jag är ju jätteglad att det finns en sida! Men riktigt nöjd kommer jag bli när sidan kan hjälpa mig att planera kollektiva resor till och från de olika etapperna.
Sen vore det inte helt oanvändbart med färdiga pdf-er att ladda ner också. Det är ju väldigt smidigt att bara kunna ladda hem en bild att ha på mobilen.. Kanske någon kan slänga upp en bohusleden-pdf-sida nu när den "riktiga" sidan inte har längre?
Som den där Nolang gjorde när gamla terrängkartan försvann..
(bengt.nolang.se)
Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 13:52
hodder hodder är inte uppkopplad

I appen kan du planera resan och skriva ut kartan. Har inte testat men jag ser att funktionerna finns där

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 15:30
Sarvi Sarvi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kimkim Visa inlägg
Jag är ju jätteglad att det finns en sida! Men riktigt nöjd kommer jag bli när sidan kan hjälpa mig att planera kollektiva resor till och från de olika etapperna.
Som sagt, den funktionen finns ju i kartplaneraren som jag länkade till.

Citat:
Sen vore det inte helt oanvändbart med färdiga pdf-er att ladda ner också. Det är ju väldigt smidigt att bara kunna ladda hem en bild att ha på mobilen.
Nackdelen med pdf-filer är att de är statiska. Sett över ett par års sikt är inte sällan som vindskydd rivs, ledpartier dras om m.fl. ändringar. Det är enklare för administratören att uppdatera ett GIS-skikt i kartan än att skapa en ny pdf så fort någon aspekt har ändrats. Du kan ju också skapa egna pdfer med hjälp av utskriftsfunktionen.
Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 11:36

Citat:
Ursprungligen postat av Sarvi Visa inlägg
Som sagt, den funktionen finns ju i kartplaneraren som jag länkade till.
Jag gissar att du inte har försökt använda den på riktigt än?

EDIT: Om man följer din länk får man alltså inga förlag på lämpliga hållplatser och det går inte att välja position från karta. Det går att skriva namn på plats i rutan men då söker den i hela världen.

Skrev en lång text här om hur det var omöjligt att hitta hållplatser. Men jag upptäckte att om man går in på en specifik etapp och sedan därifrån till kartverktyget så föreslår den faktiskt hållplatser.

Men precis som jag gillar pdf-er så gillar jag info i textform så jag hade verkligen uppskattat om de hade en lista med etapper + hållplaster i text. De har ju redan en lista i text på ett ställe på sidan där de listar vilka etapper som det är lätt att ta sig till..

Men det värsta är att deras kollektivtrafik-funktion visar turer som inte går enl Västtrafik. Så hoppas att alla dubbelkollar sina resor med Västtrafik annars riskerar man att hamna nånstans med mil till närmsta trafikerade hållplats..

Senast redigerad av Kimkim den 2020-02-21 klockan 11:55
Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 21:41
chilehead chilehead är uppkopplad nu

Citat:
Men precis som jag gillar pdf-er så gillar jag info i textform så jag hade verkligen uppskattat om de hade en lista med etapper + hållplaster i text. De har ju redan en lista i text på ett ställe på sidan där de listar vilka etapper som det är lätt att ta sig till..
http://karlrosenqvist.blogspot ... rafiken.html
Svara med citat
Gammal Igår, 16:12

Citat:
Ursprungligen postat av chilehead Visa inlägg
Tack!! Perfekt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.

Logga in