Bohusleden någon??

Kollar av den leden med församlingen.
Någon som varit ute och traskat där ujnder Jan, Feb.
Hur verkar den, och vilken del av leden har du/ni gått

Jag har väl egentligen täckt största delen av bohusleden flera gånger... Just nu så e det väl inte så kul med tanke på vädret.

Vad vill du göra? Ska du vandra eller?

(jag fattar inte frågan riktigt.. tips e att gå Hyssnaleden så bjur jag på kaffe när du kommer förbi)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var ett gäng faktiskt här från utsidan /göteborgstrakten som talade om att vandra ihop. Ett (det ända, hittills) förslag på datum var 22-23 feb. Jag som vandrat på Bohusleden kikar lite på kartan (den heter Bohus leden, med b.la. en hurtig myra på utsidan av kartan), känner dock att det är lite tidigt att ge sig ut på den leden med tanke på vädret. Den är ju onekligen kuperad och som det är nu misstänker jag isig och hal.
Men det är ju som sagt en misstanke, så jag tänkte kolla om någon har varit ute på den.

Fika är alltid trevligt, tar det gärna men hellre lite längre fram på vårkanten, det är faktiskt lite skönare att vara ute då (med ett sådant uttalande känner jag mig otroligt klen, å andra sidan så vände Kropp några 100 meter från toppen vid sit första försök på 8850 meter vilket gör valet lite lättare :) )

njae.. att ge sig ut på bohusleden nu e nog mer självplågeri än nån glädje, vänta till mitten på Mars så kommer ljuset i alla fall att vara på er sida.. nu e det mest mörkt å trist..

FJS90/91; sa:
njae.. att ge sig ut på bohusleden nu e nog mer självplågeri än nån glädje, vänta till mitten på Mars så kommer ljuset i alla fall att vara på er sida.. nu e det mest mörkt å trist..

Misstänker det med, har föreslagit ett annat datum för de intresserade..

bash; sa:
Kollar av den leden med församlingen.
Någon som varit ute och traskat där ujnder Jan, Feb.
Hur verkar den, och vilken del av leden har du/ni gått

Jag och några kompisar har knallat bohosleden ett antal etapper per år de senaste fem åren vid olika årstider. Mestadels mellan november och januari. Att vandra den tiden har varit allt ifrån underbard till småtufft, både prestations och väder mässigt. Förra året i jan. var det ca:3+, söligt typ klafs klafs för varje steg och snöblandat i tre dgr. Typisk gbg vinter, inget att rekommendera. Men det har ochså varit typ -3 soligt, barmark och torrt vilket är underbart att vandra i. Vi har försökt att vara något diciplinerade på morgonen pga att det mörknar fort. Leden är väldigt varierad med en del mycket kuperade avsnitt runt Svartedalen. Jag önskar er lycka till.

på Söndag...

... är vi ett gäng som ska knalla Skatås till Jonsered. Jag är själv lite oroad för is och halka men man får väl ta det lugnt.

Kommer med en "israpport" om jag överlever :)

/M

Re: på Söndag...

granbom; sa:
... är vi ett gäng som ska knalla Skatås till Jonsered. Jag är själv lite oroad för is och halka men man får väl ta det lugnt.

Kommer med en "israpport" om jag överlever :)

/M

Nu är jag hemma... och kan meddela att leden är snöig men fullt framkomlig. Lite halkig bitvis men inga problem att gå.
Rekommenderas...!

/M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips