Rikoh w-30 utan wifi

Jag har en Rikoh w-30 utan wifi, och undrar om det finns något smidigt sätt att få över bilder till mobil/app motsvarande wifi. Har försökt med sladd men hittar inget sätt att importera bilder till mobilen/appen, bara exportera till dator.

Min lösning blev till slut att jag kör den enkla vägen. Jag köpte ett litet SD-kort till kameran som också passar i mobilen, och så flyttar jag över det när jag behöver.
SD-kortet med wifi låter intressant, men när jag jag läste recensioner så var det en del som hade haft problem. Det krävs appar som ska fungera och inställningar som ska vara rätt, och jag är inte rätt person att greja med sånt.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.