Vinterinspiration utmed Norrlandsgatan

Av: ulindh

Upplev en fullspäckad vecka med vinterinspiration utmed Norrlandsgatan
 
Ett nytt koncept har fötts i centrala Stockholm. Den 15 – 18 november slår Norrlandsgatan för första gången upp dörrarna till Functional Winter Week. Under fyra välfyllda dagar arrangerar Haglöfs, Hestra, Houdini, Norrøna och Salomons brand stores ett gemensamt projekt med aktiviteter, workshops, kända profiler, tävlingar och mingel i respektive butik. Eventet inleds redan den 14e på morgonen med en presskonferens och på kvällen hålls en kick-off för press, medverkande partner och inbjudna gäster.
 
Norrlandsgatan Functional Winter Week är ett nytt och unikt samarbete mellan de framträdande outdoorvarumärkena Haglöfs, Hestra, Houdini, Norrøna och Salomon och deras brand stores. De vill med en gemensam insats än tydligare kommunicera Norrlandsgatan som den gata i Stockholm som erbjuder kompetens och service vid valet av högt kvalitativa och funktionella produkter för utomhusaktiviteter såsom löpning, vandring och skidåkning. En styrka med dessa fem brand stores är att alla erbjuder det egna varumärkets kompletta kollektion i butiken. Dessutom kommer man närmare deras rötter och kärnvärden. Under Norrlandsgatan Functional Winter Week förenar dessa fem konkurrerande brand stores sin individuella tyngd och samverkar för första gången i denna konstellation.
 
Onsdagen den 14 november klockan 9.00 drar hela Norrlandsgatan Functional Winter Week igång med en presskonferens som efterföljs av en kick-off på kvällen med press, partner och gäster. Därefter följer fyra dagar med bland annat tävlingar, kända profiler och viktiga nyckelpersoner som ligger bakom respektive varumärke. Även samarbetspartner och leverantörer finns representerade under veckan exempelvis Polartec och PrimaLoft som informerar återförsäljare och konsumenter i butikerna.
 
Initiativtagare till Norrlandsgatan Functional Winter Week är PR-byrån MANDEL som arbetar med funktionella varumärken såsom Salomon, Hestra, Osprey, Röjk, Lundhags och Scandinavian Outdoor Group.
 
-   Vi brinner för kommunikation av funktionella varumärken inom outdoor. Idén med Norrlandsgatan Functional Winter Week började för ett år sedan då vi under en kväll hade ett Functional Winter Event tillsammans med Hestra, Norrøna, Polartec och PrimaLoft. Vi såg det sedan som ett naturligt steg att utveckla detta och inkludera fler outdoorvarumärken längs gatan eftersom alla satsar på produkter med funktion i fokus. Detta koncept har vuxit fram tillsammans med alla butikschefer och oss på MANDEL. Vi är stolta över att vi har skapat något nytt tillsammans, förklarar Matthias Aßmann på MANDEL. Norrlandsgatan är en fantastisk mötesplats för alla som vill frossa i funktionella outdoorprodukter.
 

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Vad ska med på turen? Med en packlista blir det enklare att ha koll, här har vi samlat packlistor för några aktiviteter att utgå ifrån. I forumet ...
Niklas vaknade upp en morgon, han hann inte mycket mer än att öppna ögonen innan tusen frågor dök upp i huvudet. “Vart är jag? Vad har hänt med mitt ...
Tolvte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar
Elfte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.