Underställ med tradition – Nytt varumärke
Av: ulindh
Ullfrotté AB i Östersund har sedan 1972 tillverkat underställ, sockor och förstärkningsplagg av merinoull i materialet Ullfrotté Original. Idag är
materialet detsamma och tillverkningen finns fortfarande till 100 procent i Östersund. Men det nya varumärket som lanseras i höst heter Woolpower.
Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original (och senare även KLAR Ullfrotté Original). Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Nu tar Östersunds-företaget ett stort kliv framåt och satsar ännu större på export. Och varumärket byter namn till Woolpower.
- Varumärket Woolpower fungerar perfekt på den internationella marknaden, säger Sara Wänseth,
marknadschef Ullfrotté AB. Man kan direkt förstå att det handlar om ”Ull” och ”Styrka”. Traditionen
behåller vi men nu tar vi sats för att bli både starkare och modernare.
Idag säljs kläder i Ullfrotté Original till både industrin och till sport/outdoor. Omkring 70 % av försäljningen sker på export till länder runt om i världen.
materialet detsamma och tillverkningen finns fortfarande till 100 procent i Östersund. Men det nya varumärket som lanseras i höst heter Woolpower.
Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original (och senare även KLAR Ullfrotté Original). Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Nu tar Östersunds-företaget ett stort kliv framåt och satsar ännu större på export. Och varumärket byter namn till Woolpower.
- Varumärket Woolpower fungerar perfekt på den internationella marknaden, säger Sara Wänseth,
marknadschef Ullfrotté AB. Man kan direkt förstå att det handlar om ”Ull” och ”Styrka”. Traditionen
behåller vi men nu tar vi sats för att bli både starkare och modernare.
Idag säljs kläder i Ullfrotté Original till både industrin och till sport/outdoor. Omkring 70 % av försäljningen sker på export till länder runt om i världen.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Jakt Åtelkamera utan MMS
- Övriga aktiviteter Gå med snöskor med taskiga höftböjare?
- Övriga aktiviteter Stora Tråden om Klipphoppning
- Jakt Staten tar fortsatt strid mot Talma sameby
- Övriga aktiviteter Jag ramlade ner i vattnet vintertid
- Övriga aktiviteter Måltavla för pilbåge
- Löpning Litet pulsintervall
- Löpning Orientering i Stockholm