Underställ med tradition – Nytt varumärke
Av: ulindh
Ullfrotté AB i Östersund har sedan 1972 tillverkat underställ, sockor och förstärkningsplagg av merinoull i materialet Ullfrotté Original. Idag är
materialet detsamma och tillverkningen finns fortfarande till 100 procent i Östersund. Men det nya varumärket som lanseras i höst heter Woolpower.
Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original (och senare även KLAR Ullfrotté Original). Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Nu tar Östersunds-företaget ett stort kliv framåt och satsar ännu större på export. Och varumärket byter namn till Woolpower.
- Varumärket Woolpower fungerar perfekt på den internationella marknaden, säger Sara Wänseth,
marknadschef Ullfrotté AB. Man kan direkt förstå att det handlar om ”Ull” och ”Styrka”. Traditionen
behåller vi men nu tar vi sats för att bli både starkare och modernare.
Idag säljs kläder i Ullfrotté Original till både industrin och till sport/outdoor. Omkring 70 % av försäljningen sker på export till länder runt om i världen.
materialet detsamma och tillverkningen finns fortfarande till 100 procent i Östersund. Men det nya varumärket som lanseras i höst heter Woolpower.
Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original (och senare även KLAR Ullfrotté Original). Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Nu tar Östersunds-företaget ett stort kliv framåt och satsar ännu större på export. Och varumärket byter namn till Woolpower.
- Varumärket Woolpower fungerar perfekt på den internationella marknaden, säger Sara Wänseth,
marknadschef Ullfrotté AB. Man kan direkt förstå att det handlar om ”Ull” och ”Styrka”. Traditionen
behåller vi men nu tar vi sats för att bli både starkare och modernare.
Idag säljs kläder i Ullfrotté Original till både industrin och till sport/outdoor. Omkring 70 % av försäljningen sker på export till länder runt om i världen.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Löpning Köpa mina första trail-löpskor
- Jakt Staten backar – samebyar kan få kontroll över jakten utan huvudförhandling
- Övriga aktiviteter Billig och bra våtdräkt för simning i sjö?
- Jakt Varför klagar folk jämt på jägare???
- Övriga aktiviteter Stora Tråden om Klipphoppning
- Jakt Hur ställer man in ett rödpunktsikte på hagelgevär?
- Hundsport Smarttag användbar för att hitta bortsprungen hund?
- Jakt Gåsjakt