Produktutveckling

Av: ulindh

Hur bedriver ett friluftsföretag sin produktutveckling, litar de enbart på proffsiga äventyrare och deras kunskap eller testar de produkterna själva?
Inför uppstarten på varje ny vintersäsong åker Fjällräven själva iväg en vecka i svenska fjällvärlden där de dels testar kommande vintersäsongs nya saker samt sätter igång utvecklingen för nästa säsong.

Här kan du få en exklusiv förhandstitt på kommande vinters nya produkter som lanseras i butik september/oktober i år.

Se bilder.

Här förra årets tur, en fyra dagars överlevnadsvistelse ute på Kalixfors övningsområde.

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

Utsidans medlem Hans Leghammar reflekterar över vad vi lärt oss sedan olyckan och ställer sig frågan: Hur får man tur på skidturen när man har riktig ... 4 kommentarer
En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Vad ska med på turen? Med en packlista blir det enklare att ha koll, här har vi samlat packlistor för några aktiviteter att utgå ifrån. I forumet ...
Niklas vaknade upp en morgon, han hann inte mycket mer än att öppna ögonen innan tusen frågor dök upp i huvudet. “Vart är jag? Vad har hänt med mitt ...
Tolvte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips