Ökad omsättning och nyanställningar.
Och nytt varumärke och nytt ägande.
Under 2006 ökade omsättningen för Östersundsföretaget Ullfrotté AB med 8,4 % eller tre miljoner kr jämfört med året innan. Hela 65 % går på export till
22 länder runt om i världen. Det nya varumärket Woolpower har slagit väl ut både i Sverige och internationellt. Nyligen har ägarstrukturen på företaget förändrats och antalet anställda har ökat med nästan en fjärdedel.
Av: ulindh
2006 var ett lyckosamt år för Ullfrotté AB. Omsättningen ökade med tre miljoner till 39
miljoner kr, en ökning på 8,4 %, och ett flertal nya och intressanta marknader har växt
markant. Flera nya och stora order är på gång inför 2007.
- Vi har haft en intensiv höst och har anställt fem nya sömmerskor och ytterligare två medarbetare för att klara en kraftigt ökad efterfrågan, säger
Adam Brånby, vd Ullfrotté AB. Vi är idag 36 personer på företaget i Östersund och vi ser fram emot att
öka ytterligare under 2007.
Under hösten har Ullfrotté AB medvetet satsat på en expansion både i Sverige och internationellt och
Woolpower, ett helt nytt varumärke, har lanserats. Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande
underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original. Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Woolpower är namnet på det nya varumärket.
miljoner kr, en ökning på 8,4 %, och ett flertal nya och intressanta marknader har växt
markant. Flera nya och stora order är på gång inför 2007.
- Vi har haft en intensiv höst och har anställt fem nya sömmerskor och ytterligare två medarbetare för att klara en kraftigt ökad efterfrågan, säger
Adam Brånby, vd Ullfrotté AB. Vi är idag 36 personer på företaget i Östersund och vi ser fram emot att
öka ytterligare under 2007.
Under hösten har Ullfrotté AB medvetet satsat på en expansion både i Sverige och internationellt och
Woolpower, ett helt nytt varumärke, har lanserats. Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande
underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original. Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Woolpower är namnet på det nya varumärket.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Löpning Köpa mina första trail-löpskor
- Jakt Staten backar – samebyar kan få kontroll över jakten utan huvudförhandling
- Övriga aktiviteter Billig och bra våtdräkt för simning i sjö?
- Jakt Varför klagar folk jämt på jägare???
- Övriga aktiviteter Stora Tråden om Klipphoppning
- Jakt Hur ställer man in ett rödpunktsikte på hagelgevär?
- Hundsport Smarttag användbar för att hitta bortsprungen hund?
- Jakt Gåsjakt