Ökad omsättning och nyanställningar.

Och nytt varumärke och nytt ägande.
Under 2006 ökade omsättningen för Östersundsföretaget Ullfrotté AB med 8,4 % eller tre miljoner kr jämfört med året innan. Hela 65 % går på export till
22 länder runt om i världen. Det nya varumärket Woolpower har slagit väl ut både i Sverige och internationellt. Nyligen har ägarstrukturen på företaget förändrats och antalet anställda har ökat med nästan en fjärdedel.

Av: ulindh

2006 var ett lyckosamt år för Ullfrotté AB. Omsättningen ökade med tre miljoner till 39
miljoner kr, en ökning på 8,4 %, och ett flertal nya och intressanta marknader har växt
markant. Flera nya och stora order är på gång inför 2007.
- Vi har haft en intensiv höst och har anställt fem nya sömmerskor och ytterligare två medarbetare för att klara en kraftigt ökad efterfrågan, säger
Adam Brånby, vd Ullfrotté AB. Vi är idag 36 personer på företaget i Östersund och vi ser fram emot att
öka ytterligare under 2007.
Under hösten har Ullfrotté AB medvetet satsat på en expansion både i Sverige och internationellt och
Woolpower, ett helt nytt varumärke, har lanserats. Ullfrotté AB utvecklade i början av 1970-talet värmande
underställ och sockor i samarbete med svenska försvaret, överlevnadsexperter, läkare och forskare. Materialet och varumärket fick namnet Ullfrotté Original. Ullfrotté Original är ett extremt värmeisolerande material i frottéstickning som har varit föregångare för många andra svenska och utländska produkter. Woolpower är namnet på det nya varumärket.

Till hemsidan

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

Utsidans medlem Hans Leghammar reflekterar över vad vi lärt oss sedan olyckan och ställer sig frågan: Hur får man tur på skidturen när man har riktig ... 4 kommentarer
En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Vad ska med på turen? Med en packlista blir det enklare att ha koll, här har vi samlat packlistor för några aktiviteter att utgå ifrån. I forumet ...
Niklas vaknade upp en morgon, han hann inte mycket mer än att öppna ögonen innan tusen frågor dök upp i huvudet. “Vart är jag? Vad har hänt med mitt ...
Tolvte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips