Ny marknadschef
Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.
Av: admin
Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.
- Det känns fantastiskt att få möjlighet att arbeta på ett företag som Lundhags som har både de 
värderingar som jag står för, en företagssjäl som jag beundrar, och produkter som jag vet är optimala 
för ett aktivt friluftsliv. Personligen brinner jag för att få andra att upptäcka naturen och på Lundhags 
kommer jag få utrymme att arbeta med just de frågorna, säger Jonas Hellentin, nytillträdd 
marknadschef på Lundhags.
Lundhags befinner sig i en expansiv period med stark tillväxt på alla marknader. Med nya ägare i 
Norrwin som även äger varumärkena Tenson och Five Seasons, står Lundhags i stånd att äntra den 
Europeiska outdoor marknaden med sitt genuina svenska varumärke. 
- Det blir extra viktigt i framtiden att renodla Lundhags budskap då vi möter nya marknader där 
varumärket inte är lika känt som här hemma. Dock ser jag som oerhört positivt att de svåra bitarna 
redan finns på plats. Vi är ett klassiskt företag med stor trovärdighet i friluftsvärlden. Vi har mycket fina 
produkter med hög kvalitet och finish. Och viktigast av allt så sitter jag på en arbetsplats, mitt ute i den 
svenska fjällvärlden, där alla lever, andas och brinner för ett aktivt friluftsliv, säger Jonas Hellentin. 
Jonas har under lång tid varit engagerad inom Friskis & Svettis. Han har ett aktivt friluftsliv och 
spenderar mycket tid i fjällen under årets alla säsonger. Han är grundare till succé-eventet Fjällräven 
Classic och har en stark förankring och en bred kontaktyta inom branschen. 
- Vi är oerhört glada över att ha fått Jonas Hellentin till Lundhags. Med hans material- och 
produktkompetens, miljöengagemang och en stark förankring och kunskap inom den bransch han 
jobbar i, så besitter han en kombination av egenskaper som vi tycker är en fullträff. Med Jonas som 
marknadschef kommer vi att ta varumärket till ytterligare en nivå, säger Lars-Anders Lundhag, vd för 
Lundhags.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Löpning Köpa mina första trail-löpskor
- Löpning Djurmöte
- Löpning Kuperat är bra - backträning och sånt
- Övriga aktiviteter Diskussionsforum för simning med packning?
- Jakt Staten backar – samebyar kan få kontroll över jakten utan huvudförhandling
- Övriga aktiviteter Billig och bra våtdräkt för simning i sjö?
- Jakt Varför klagar folk jämt på jägare???
- Övriga aktiviteter Stora Tråden om Klipphoppning
 
       
       
       
       
       
         
         
         
         
         
        