Ny marknadschef

Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.

Av: admin

 Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.

- Det känns fantastiskt att få möjlighet att arbeta på ett företag som Lundhags som har både de
värderingar som jag står för, en företagssjäl som jag beundrar, och produkter som jag vet är optimala
för ett aktivt friluftsliv. Personligen brinner jag för att få andra att upptäcka naturen och på Lundhags
kommer jag få utrymme att arbeta med just de frågorna, säger Jonas Hellentin, nytillträdd
marknadschef på Lundhags.

Lundhags befinner sig i en expansiv period med stark tillväxt på alla marknader. Med nya ägare i
Norrwin som även äger varumärkena Tenson och Five Seasons, står Lundhags i stånd att äntra den
Europeiska outdoor marknaden med sitt genuina svenska varumärke.

- Det blir extra viktigt i framtiden att renodla Lundhags budskap då vi möter nya marknader där
varumärket inte är lika känt som här hemma. Dock ser jag som oerhört positivt att de svåra bitarna
redan finns på plats. Vi är ett klassiskt företag med stor trovärdighet i friluftsvärlden. Vi har mycket fina
produkter med hög kvalitet och finish. Och viktigast av allt så sitter jag på en arbetsplats, mitt ute i den
svenska fjällvärlden, där alla lever, andas och brinner för ett aktivt friluftsliv, säger Jonas Hellentin.

Jonas har under lång tid varit engagerad inom Friskis & Svettis. Han har ett aktivt friluftsliv och
spenderar mycket tid i fjällen under årets alla säsonger. Han är grundare till succé-eventet Fjällräven
Classic och har en stark förankring och en bred kontaktyta inom branschen.

- Vi är oerhört glada över att ha fått Jonas Hellentin till Lundhags. Med hans material- och
produktkompetens, miljöengagemang och en stark förankring och kunskap inom den bransch han
jobbar i, så besitter han en kombination av egenskaper som vi tycker är en fullträff. Med Jonas som
marknadschef kommer vi att ta varumärket till ytterligare en nivå, säger Lars-Anders Lundhag, vd för
Lundhags.

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?

Läs mer

En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Vad ska med på turen? Med en packlista blir det enklare att ha koll, här har vi samlat packlistor för några aktiviteter att utgå ifrån. I forumet ...
Niklas vaknade upp en morgon, han hann inte mycket mer än att öppna ögonen innan tusen frågor dök upp i huvudet. “Vart är jag? Vad har hänt med mitt ...
Tolvte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar
Elfte delen i en artikelserie om skapandet av det svenska outdoor-märket "Norra". 1 kommentar

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.