Ny marknadschef
Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.
Av: admin
Jonas Hellentin är ny marknadschef på Lundhags. Svenska friluftsföretaget Lundhags Skomakarna AB förstärks med Jonas Hellentin som tillträder jobbet som ny marknadschef. Han har flyttat med fru och två barn från Upplands Väsby till Järpen, 2,5 mil öster om Åre där företaget har sitt huvudkontor. Jonas kommer närmast från Fjällräven där han arbetade som Brand Manager.
- Det känns fantastiskt att få möjlighet att arbeta på ett företag som Lundhags som har både de
värderingar som jag står för, en företagssjäl som jag beundrar, och produkter som jag vet är optimala
för ett aktivt friluftsliv. Personligen brinner jag för att få andra att upptäcka naturen och på Lundhags
kommer jag få utrymme att arbeta med just de frågorna, säger Jonas Hellentin, nytillträdd
marknadschef på Lundhags.
Lundhags befinner sig i en expansiv period med stark tillväxt på alla marknader. Med nya ägare i
Norrwin som även äger varumärkena Tenson och Five Seasons, står Lundhags i stånd att äntra den
Europeiska outdoor marknaden med sitt genuina svenska varumärke.
- Det blir extra viktigt i framtiden att renodla Lundhags budskap då vi möter nya marknader där
varumärket inte är lika känt som här hemma. Dock ser jag som oerhört positivt att de svåra bitarna
redan finns på plats. Vi är ett klassiskt företag med stor trovärdighet i friluftsvärlden. Vi har mycket fina
produkter med hög kvalitet och finish. Och viktigast av allt så sitter jag på en arbetsplats, mitt ute i den
svenska fjällvärlden, där alla lever, andas och brinner för ett aktivt friluftsliv, säger Jonas Hellentin.
Jonas har under lång tid varit engagerad inom Friskis & Svettis. Han har ett aktivt friluftsliv och
spenderar mycket tid i fjällen under årets alla säsonger. Han är grundare till succé-eventet Fjällräven
Classic och har en stark förankring och en bred kontaktyta inom branschen.
- Vi är oerhört glada över att ha fått Jonas Hellentin till Lundhags. Med hans material- och
produktkompetens, miljöengagemang och en stark förankring och kunskap inom den bransch han
jobbar i, så besitter han en kombination av egenskaper som vi tycker är en fullträff. Med Jonas som
marknadschef kommer vi att ta varumärket till ytterligare en nivå, säger Lars-Anders Lundhag, vd för
Lundhags.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Jakt Åtelkamera utan MMS
- Övriga aktiviteter Gå med snöskor med taskiga höftböjare?
- Övriga aktiviteter Stora Tråden om Klipphoppning
- Jakt Staten tar fortsatt strid mot Talma sameby
- Övriga aktiviteter Jag ramlade ner i vattnet vintertid
- Övriga aktiviteter Måltavla för pilbåge
- Löpning Litet pulsintervall
- Löpning Orientering i Stockholm