Noviser på Sáitaristjåhkkå
"Nervositeten blev inte mindre då första åsynen av Sáitaris gav ett minst sagt respektingivande intryck, vi tyckte båda att den spetsiga toppen såg helt livsfarlig ut."
Av: henkepenke86
"Nervositeten blev inte mindre då första åsynen av Sáitaris gav ett minst sagt respektingivande intryck, vi tyckte båda att den spetsiga toppen såg helt livsfarlig ut."

Vintern 2010 tillbringade vi 90 dagar i Sareks nationalpark där en av många minnesvärda turer gick till toppen av Sáitaristjåhkkå i Pårtemassivet. Se bilderna från Sáitaris och läs mer på Vintersarek.se
Källa: www.vintersarek.se
Läs mer
Forumdiskussioner
- Allmänt om friluftsliv Bajskortet
- Miljöpåverkan Tråd för klimatdebatt
- Naturområden Tälta omkring Vimmerby
- Alpin / Bigwall Bestigning av Ryggåsberget samt Palka- och Pårtetjåkkå?
- Bär och svamp Bär- & svamplockartråden o tillvaratagande av frukt o grönsaker Utsidans hamstrar
- Allmänt om friluftsliv Tips och råd inför vildmarksvägen eller liknande rutter
- Allmänt om friluftsliv Gå längs längdskidspår sommartid?
- Allmänt om friluftsliv Proviant i Sulitjelma