Noviser på Sáitaristjåhkkå

"Nervositeten blev inte mindre då första åsynen av Sáitaris gav ett minst sagt respektingivande intryck, vi tyckte båda att den spetsiga toppen såg helt livsfarlig ut."

Av: henkepenke86

Henrik spanar respektfullt mot den åtråvärda toppen

Vintern 2010 tillbringade vi 90 dagar i Sareks nationalpark där en av många minnesvärda turer gick till toppen av Sáitaristjåhkkå i Pårtemassivet. Se bilderna från Sáitaris och läs mer på Vintersarek.se

Källa: www.vintersarek.se

Nu har Majjen kommit till vägs ände - Stenkällegården - Bergslagsledens sydliga slut. I dessa trakter har ju Bergslagsleden stark konkurrens av ... 6 kommentarer
En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Efter att nära 13 år förflutit sedan första besöket och flera år av inställda resor blev det äntligen av i somras! Målet med resan var att åter få ... 4 kommentarer

Sensommar på Fulufjället

Kort vandring i Fulufjällets nationalpark i slutet av augusti 2021. 5 kommentarer