Proviant i Sulitjelma

Hej.
Jag har tänkt gå i västra Padjelanta med start i Vaise 4-5 juli men vägen till Ritsem är stängd pga ras och frågan är om de hinner öppna den till dess.
Min plan var att skicka matpaket till Stalo från Ritsem med hillekopter för att jag har även tänkt fortsätta från Stalo genom Sulitjelma och vidare söderut mot Saltfjellet nationalpark.

Jag vill inte ändra mina planer och skulle kunna komma till Padjelantaleden vid Saluhavre genom Sarek från Suorva. Dock kommer det ta 5-6 extra dagar och sedan minst 8 dagar väster om sjöarna. Jag kan bära mat för de dagar men inte för resten av vandringen. Förrut när det fanns kiosk i Stalo var det inga problem med maten men nu är tillgången osäker. Så jag skulle kunna klara mig till Sulitjelma på det som går att köpa i Stalo men behöver mer mat för att fortsätta vidare.

Ni som har erfarenhet av Sulitjelma samt Fauske, hur ser det ut där? Går det att köpa frystorkad mat samt typ havregryn och torkad frukt men också gas?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.