Dokumentären Meru nu på SVT Play
I dokumentären Meru, från 2015, ger sig Conrad Anker, Jimmy Chin och Renan Ozturk upp på ett berg där fler klättrare misslyckats än någon annanstans i Himalaya. Det blev en film om klättring, vänskap, uppoffring, hopp och besatthet.
Av: ulindh

Foto (från Vikipedia): Lluis Cabarrocas at https://flickr.com/photos/41298996@N02/36069314462
I dokumentären Meru, från 2015, ger sig Conrad Anker, Jimmy Chin och Renan Ozturk upp på ett berg där fler klättrare misslyckats än någon annanstans i Himalaya. Det blev en film om klättring, vänskap, uppoffring, hopp och besatthet.
Filmen är gjord av Elisabeth Chai Vasarhelyi och Jimmy Chin.
Nu visas hela dokumentären på SVT Play i tre månader fram till 13 juni.
Läs mer
Forumdiskussioner
- Miljöpåverkan Tråd för klimatdebatt
- Allmänt om friluftsliv Proviant i Sulitjelma
- Allmänt om friluftsliv Tips och råd inför vildmarksvägen eller liknande rutter
- Allmänt om friluftsliv Gastub på resa
- Allmänt om friluftsliv Gå längs längdskidspår sommartid?
- Allmänt om friluftsliv Tips på aktiviteter i Jotunheimen med omnejd
- Allmänt om friluftsliv Nedskräpning?
- Klättring allmänt Stetind - Vestveggen/vesteggen

Puh! Jobbig film! Sevärd.
Stentufft att ge sig upp på berget mindre än ½ år efter att man brutit nacken. Filmen rekomenderas starkt.
Mycket bra film!
Första gången jag ser den, kan verkligen relatera till varje sekund i den här filmen - känner oxå både Conrad och Renan personligen, mycket starka och talangfulla människor och klättrare.
En dokumentär som kändes äkta. Rekommenderas!