Naturen i fokus

Jag är inte uppväxt med vandrarkängor och Trangiakök, men tycker att det är härligt att vistas ute i naturen. Gillar att plocka bär och svamp, och att fiska.

Användarnamn: mathog

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Bär & svamp, Foto

Påbörjat förberedelser

Trots att jag är synnerligen grön inom friluftsliv, eller möjligtvis blå-grön, så har jag nu bestämt datum för min första veckovandring... någonsin. Tanken föddes redan i höstas när jag begav mig ut på vandring med mina vänner. Det skulle vara riktigt kul att vandra med övernattningar. Tyvärr har det ännu inte blivit av, men nu är det dags. Jag ska vandra Bergslagsleden så långt jag kan på en vecka. Jag har inte lyckats hitta något sällskap så det känns riktigt pirrigt. Sova vindskydd helt ensam. Men det ska nog gå bra.

För närvarande planerar jag vad som ska ätas. Jag har kikat på sajten TillTopps och ska göra påsar med mat för varje dag. Jag kollade in frystorkad mat, men tyvärr innehåller det mesta skummjölkspulver och det klarar inte min mage. Så jag håller som bäst på med att torka köttfärssås som ska vara till alla mina middagar. Till lunch blir det olika soppor, och till det blir det Fowwes (tror jag det var) goda bröd :) Till detta tillkommer frukostar, kvällsmål, mellanmål mm...