Naturen i fokus

Jag är inte uppväxt med vandrarkängor och Trangiakök, men tycker att det är härligt att vistas ute i naturen. Gillar att plocka bär och svamp, och att fiska.

Användarnamn: mathog

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Bär & svamp, Foto

Ormen i paradiset

Tidigare idag när jag var ute och gick med Edvin i Björkhaga så fick vi syn på en liten orm som låg och solade sig på vägen alldeles invid husen. Det är inte första gången jag ser en orm inne på området. Förra sommaren hade min granne en dryga 1 meters snok liggande alldeles bakom dörren.

Utflykt till Tomasboda

Idag åkte hela familjen på utflykt. Frugan menade att jag som varit på som många platser och letat geocacher borde väl ha hittat åtminstone en mysig plats dit vi kunde åka. Och jag har upptäckt många fina platser lämpliga för familjeutflykt. Valet föll på Tomasboda uppe i Kilsbergen. Det är en helt underbar plats med utsikt över närkeslätten, och dessutom hade jag en ologgad cache liggande mellan Tomasboda och Blankhult :)