vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2007-08-07

Första fjällturen sommaren 2007 Stalo-Vaimok-Kvikkjokk

Fjälltur Staloluokta-Kvikkjokk över Vaimok 2007

Flyg från Kvikkjokk till Stalo. Något betänksam över hur mycket snö och is som låg kvar. Det var varmt i luften. Sommar och fint i Stalo och på vägen till Stadda.Mycket blommor. Ryggsäckarna vägde ca18,5 var. Vi åt lunch vid en fin tjärn,hemtorkad rökt lax,potatismos,grönsaker och energikaka till kaffet.

2007-08-06

En skön helg i Kvikkjokk

Vi lånade min pappas och mammas stuga utanför Kvikkjokk i helgen.Syfte:transportera ner trasig bil utan att beställa bärgning.

Jag,Håkan och gammelhunden Solo.

2007-08-02

Fjälltur Ruotesvagge och Rapadalen 2006

Fjälltursdagbok Pastavagge mot Suorva

Rapport från min senaste solotur som skulle blivit Pastavagge mot Suorva men blev lite annorlunda

Fredag 13/7

2007-07-30

Paddla i åska,internetabstinens,Zen-löpning,viktnördande och första dag på jobbet

Åter på arbetet efter 4 lediga veckor,ännu mycket lugnt här vilket känns bra,mjukstart.

Vår laddare till internet-grejen tålde inte vara utan ström utan avled i vanlig ordning,grav nät-abstinens,tänkte hur var det på jorden innan internet;jag har ju trots allt levt större delen av livet utan,konstigt nog,inget läsa,inget söka,inget skriva.