vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

2007-12-07

Skymningslandet

Denna tid på året är det aldrig riktigt ljust här när det är mulet.Det är aldrig riktigt mörkt heller.

Det har vräkt ner ännu mer snö,och jag undrar hur länge grenarna på gårdens enda stora tall ska hålla om det inte blir ett riktigt töväder snart.

2007-12-03

Stad och land

En sådan kontrast.

Jag som nästan alltid är hemma var fyra arbetsdagar i stan.

2007-11-25

Sköna söndag

Fanns ett program som hette,sköna helg skulle jag gärna kalla det.Vara ledig och ha det bra.

Så mycket som ryms inom tidsrymden av en vanlig arbetsdag:sova ett par timmar längre än på vardagen,hinna åka mitt skatepass p å20km,se på skidtävling på tv och åka till backen för härlig o-pist åkning tills den liften stängde och jag var nöjd.

2007-11-20

Månskensromantiker

När månen börjar lysa finns nog inte mycket som är vackrare än en tur på skidor bland snötyngda träd.

Var i valet och kvalet om jag ändå inte skulle träna på gymmet efter jobbet,för det var rätt kallt,men när jag cyklade iväg så kändes det riktigt behagligt.

2007-11-18

Novembervinter och tidig skidpremiär

Ja,så blev nog vintern permanent.

Skidåkning varje dag,men så verkar min kropp helt plötsligt inte vilja vara med.

Sida: Första Föreg. 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 35 Nästa Sista

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.