Användarnamn: Amylie

2018:
Augusti

Sarek 2020 - En film från den VÄRSTA vandringen jag gjort

Vi lyckades nog pricka in den värsta av årets veckor för vår fjällvandring i Sarek.

Året innan fick vi det bästa fjällvädret man kan få under vår tur i Abisko.

En film i 10 delar från äventyret i Abisko

Jag har inte riktigt hunnit få färdigt turbeskrivningen från Sarek 2018 än, men kan iallafall med glädje meddela att  filmen från äventyret 2019 iallafall äntligen finns att se!

Vi startade vid Abisko turiststation för att 11 dagar senare avsluta vid riksgränsen.

1537 meter grushög (och en svårslagbar tältplats) - Sarek 2018 - dag 6

Idag är dagen för turens enda toppbestigning. Medvetna om att vi inte behöver packa ihop tältet och vår utrustning så belönas vi (min bror) med sovmorgon. Efter frukosten beger vi oss iväg mot Låddebakte.

Vi går mot bergets nordsida för att ta oss upp den vägen. Terrängen är helt okej, inte för stenig och inte för brant. Det känns inte som att vi har mycket att klaga över. Till och med vädret är perfekt; soligt men med lite molntussar som ger behaglig skugga emellanåt. Det blåser visserligen, men det är svalkande.

Är renar rädda för åskan? - Sarek 2018 - Dag 3

Niejdariehpvágge - Álggavágge

Dagens tur var inte direkt lång, men med tanke på omständigheterna så var det helt tillräckligt.