Blogginlägg

Sida: Första Föreg. 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 Nästa Sista

Helgpaddling

Barnen gick på dykarkurs hos Waterhouse i helgen. Själv tog jag med kajaken för några timmars paddling. I princip är det denna typ av paddling som det blir mest av.  Idag blev det Saltsjöbaden. För ... Läs mer..

Skymningsljus

Skymningen kom smygande efter mej på väg hem från jobbet. En underbar höstdag på väg att bli kväll. Så vackert, röd solnedgång bakom blånande höjder väster om Vättern och i öster hängde fullmånen ... Läs mer.. 2

Spontanpaddling....

Ännu en underbar dag i kajaken på Vättern. Spontanpaddlade lite på Vättern igår, lördag. Funderade när jag vaknade om inte kajaken behövde lite klart vatten att plaska i. Kom iväg lite oplanerat men ... Läs mer.. 1

Pilspetsen

En varm sommardag för ett antal år sen var vi ute och badade hela familjen. Vi hade paddlat ut till den härliga sandön Tallholmen,där vattnet alltid snabbt blir varmt och skönt,. Min sambo Håkan gick ... Läs mer..

Bilder i bloggar

Nu tror jag mig ha fått ordning på bilduppladdning till bloggar, och som bevis på detta får jag väl blogga lite...  Här en stämningsbild från Gesunda i påskas, en tävling med det speciella namnet ... Läs mer.. 2

Den här gången gick ingen vilse... men tälten blåste omkull.

Det blev en fjällvandring till innan muck. Utan att ha önskat eller valt på något sätt, så hamnade jag som PBS:are inom spaning. Det innebar att efter grundutbildningen med tillhörande fjällmarsch på ... Läs mer..

Dessa urtråkiga lumparberättelser!

Usch! När jag låg i lumpen - och såväl tidigare som senare - avskydde jag gubbar som envisades med att berätta lumparminnen. Det gör jag förresten fortfarande. Det är oftast i ett romantiserat ... Läs mer..

Lilla Röknen, N:a Vättern.

Gjorde en dagspaddling igår runt lilla Röknen i Vättern. Minusgrader på morgonen och i stort sett spegelblankt när vi la i kajakerna i Boviken. Paddlingen norrut därifrån är grymt fin med hällar, ... Läs mer.. 2

Möte med människor

När jag tänker på min fjällvandring i somras tänker jag ofta på människor jag mötte. Jag är förvånad över mej själv, för jag brukar verkligen vilja vara ensam när jag vandrar ensam, men nu träffade ... Läs mer.. 2

Året jag lärde mej att packa lätt

Var i stan i jobbärende i fredags. kollade bara på ryggsäckar utan att köpbegäret slog till,tack och lov! En del säckar är verkligen jättestora,undrar hur marknaden för dessa bjässar kommer att ... Läs mer.. 1

350 fältjägare vilse i fjällen!

Jag valde till sist den fega vägen... Jag gjorde lumpen. När jag mönstrade visste inte jag ett enda dugg om det militära. Joo... det är klart att jag hört en massa skrönor, men jag VISSTE ingenting. ... Läs mer.. 5

Slalomkajak

I våras provade jag att göra en slalomkajak. Mest för att det var roligt marknaden för denna typ kajaker är förstås väldigt liten.  För något år sedan ändrade även ICF längdregeln för slalomkajaker ... Läs mer..

Kanumesse 2007

www.kanumesse.de Kanumessen i Nurnberg är årets stora mässa i Europa för kanotfolk.Jag Ove och Tenne var där för Trappers räkning. Mässan är bara för fackfolk Vilket gör att den inte är så ... Läs mer..

Muddus om hösten

En En liten runda i Muddus satt fint.Sällskapet backade ur men körde mej till startpunkten. Lätt-lätt i säcken utan tält,massor av lingon-här skulle jag plockat årsransonen på nolltid. Många tjädrar ... Läs mer.. 1

Solsken och duathlon

En sån härlig höstlördag! En frostig och lätt dimmig morgon men solen tog snart överhand. Grötfrukost, packa ombyte och iväg bort till IKHP-stugan för att köra träningstävling i duathlon. ... Läs mer.. 1

Innan lumpen...

Jag var rejält röd i min ungdom. Hur det passade med mitt scoutintresse kanske vän av ordning undrar. Mmm... Konsekvenserna av den konflikten tog jag först som "nästan vuxen". En betydligt mer ... Läs mer.. 1

Dåligaste bloggaren...

...Sämsta, hetereju, utbrister någon självutnämnd språkvårdare direkt. Det struntar jag i. Det troligaste är ändå att mina inlägg här förblir olästa så ingen kommer att drabbas av min ... Läs mer..

Vardagspaddling....

Den vardagliga paddlingen är underskattad.  Tänker tanken rätt ofta när man glider ut på Hemfjärden, som Hjälmarens västra del kallas och som då blir närmast Örebro. Att den här spontana kvälls- ... Läs mer.. 1

Höstmörker och mys

Jag vill inte riktigt inse att utelufsandet börjar vara till ända för i år,men när jag tänker efter så är det inte så mysigt att tälta nu. Klockan sju är det redan mörkt och natten blir lång,sen är ... Läs mer..

Tuff björn vid Donner Summit

Fick denna historia av en kompis i Reno, Nevada. Uppe vid Donner Summit nära Truckee i Sierra Nevada-bergen (där jag förövrigt lärde mig klättra en gång i tiden) hade en björn kommit ut på en bro. ... Läs mer..

Geocaching

I går kväll, när jag skulle byta ut en trasig lampa på innergården där vi bor, fick jag se att det satt något litet märkligt fäst mot metallstolpen. Högt upp, precis under själva lyktan. Ett litet ... Läs mer.. 1

After work

Slutade jobbet tidigare i fredags för att äntlligen fara ut och paddla igen.Trodde mej nu om att kunna greppa en paddel utan problem efter min klantiga brännskada. Kanske hade även kajaken längtat ... Läs mer.. 2

Ur led är tiden

Skulle gå en sväng och kolla ett par svampställen. Det hade inte kommit upp några nya sen jag var där sist men jag hittade en vitsippa! Bilden är tagen idag, den 29 september 2007 på höjden öster om ... Läs mer..

Vinter-Sarek 1:Drömmen gick i uppfyllelse på puben

För ett par dagar sedan stötte jag oförmodat ihop med Anders - en före detta arbetskamrat. Det var ett bra tag sedan vi sågs, så vi bestämde att kommande fredag (igår) gå på bio och sedan till ... Läs mer.. 1

Banff Film Festival - minirecension

Grabbarna på Pathfinder Travels lyckades fylla Skandia-bografen i Stockholm till bristningsgränsen igår, då man återigen visade ett urval av det bästa från förra årets Banff Mountain Film ... Läs mer.. 2

Med rafsset i skogen

Dags att skörda lingon. Tog med den gamla hunden och gick uppför det branta berget där det garanterat alltid är bär,och hittade inga alls.Dock vittnade björnblafsorna om att det fanns dom som mumsat ... Läs mer..

Kilsbergen 1: Stora ryggsjön

Kilsbergen erbjuder ett mycket stort antal vandringsvägar och vindskydd. Trots att jag bor i Örebro - och alltså kan utnyttja området ganska lätt - så hittar jag ständigt nya favoriter. Den gångna ... Läs mer.. 2
Sida: Första Föreg. 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 Nästa Sista

Blogga på Utsidan!

På Utsidan kan du lätt skapa en egen blogg för att dela med dig av ditt friluftsliv och annat till Utsidans alla läsare.

Skapa din egen blogg här