Cykelsemester

Beskrivning:
Cyklar runt lite på semestern

Texter

Framme i Jönköping

Det gick segt efter Ödeshög, vinden hade vridit sig så att den tidigare medvinden nu var sidvind och min cykeltrailer var tydligen inte lika ... 2 kommentarer

Elvafika

Har passerat Mullsjö och regnet har slutat, hoppas det inte kommer tillbaka. Det går trögt idag, mycket upp och ned. Det går lite för fort utför, det ...

Sista etappen

Efter mellanmålet så fortsatte jag västerut i nyckfulla vindar, ena stunden medvind, andra motvind. Det som var konstant var att det blåste mycket oavsett håll. Regnet som var så kraftigt i morse ...

Då var det dags igen, startade från sommarstugan efter frukost och hsr Borås som mål för dagen, en sträcka på drygt 100km. Strax innan Kärra så fick ... 1 kommentar

Till Borås

Mekanikern på XXL var kunnig men svor många gånger under tiden av vajerbytet, tydligen bör man byta vajer innan den går av 🤷. Han löste det hela och ...

Mot Jönköping

Igår insåg jag nackdelen med familjecamping, massvis av trötta barn som inte kan sova och jag hittade inte mina öronproppar... Till slut somnade ...

Det går utför

Det gick mest utför, till Jönköping alltså, det gick en del uppför också, närmre bestämt 1046 meter uppför men det var hela 1074 utför, det ...

Ekerbrott

Jag startade lite senare från Jönköping, kom iväg först 8:30 och gnetade uppför backarna norrut, tur att jag fått vila upp mig en natt. Tids nog passerar jag motorvägen vid Gyllene Uttern och börjar ...

Nu bär det av!

Allt är packat, jag är dålig på att packa lätt, hoppas på bra väder och att kroppen håller!

Stopp i Ödeshög

Efter att ha först känt mig väldigt stark så har nu verkligheten kommit i kapp, dvs vinden har vänt. Ganska mycket cyklister ute och vädret är bra, får se hur mycket benen orkar bara. Jag stannade ...

(Logga in för att skriva en kommentar)