Användarnamn: FredrikC

2023:
Juli, Augusti

Det går utför

Det gick mest utför, till Jönköping alltså, det gick en del uppför också, närmre bestämt 1046 meter uppför men det var hela 1074 utför, det viktigaste var nog att utförsbackarna var i slutet när jag var trött...

Färden från mellanmålet gick bra men banvallen där jag befann mig vid stoppet tog tyvärr slut så det blev en del backar när jag tog mig österut. Det blev en sen lunch i Mullsjö och jag var glad över att regnet verkade ha passerat innan mig, vägarna var blöta nästan hela turen men det regnade bara några få droppar där jag var. I morgon säger prognosen att jag istället ska bli jagad av regnet, får se om det är lika trevligt...

Ekerbrott

Jag startade lite senare från Jönköping, kom iväg först 8:30 och gnetade uppför backarna norrut, tur att jag fått vila upp mig en natt. Tids nog passerar jag motorvägen vid Gyllene Uttern och börjar fundera över om jag ska äta lunch vid Gränna redan eller om jag ska vänta lite. Sen, PANG, något small och cykeln börjar vobbla något, jag stannar till vid circle k macken och konstaterar att en eker gått på bakhjulet, jag kanske inte är så bra på att rikta hjul som jag trodde. Jag kan i alla fall inte cykla vidare på den och närmsta cykelverkstad är 3 mil tillbaka i Jönköping. Jag tar bussen till Linköping och får åka och hämta cykeln här helt enkelt. Och så slutade mina cykeläventyr för den här gången!

Mot Jönköping

Igår insåg jag nackdelen med familjecamping, massvis av trötta barn som inte kan sova och jag hittade inte mina öronproppar... Till slut somnade barnen och då även jag.

I morse vaknade jag tidigt, fixade frukost och packade ihop, prognosen hade sagt regn och det hade regnat inatt, solen tittade däremot fram när jag packade ihop tältet och nu säger smhi att det ska hålla upp så jag håller tummarna.

Till Borås

Mekanikern på XXL var kunnig men svor många gånger under tiden av vajerbytet, tydligen bör man byta vajer innan den går av 🤷. Han löste det hela och jag fick ett oförskämt lågt pris att betala, kanske 10 kronor per svordom, men jag klagar inte...

Resan från Bäckebol gick genom Angered, Partille, Landvetter, Härryda, Hindås, Bollebygd, Hultafors och slutade på campingen i Borås. Jag hade planerat vägen med Komoot och vägvalet var okej men sträckorna genom Partille och Landvetter kunde absolut varit bättre, den planerade rutten gick på lite för stora vägar när det fanns alternativa mindre vägar samt cykelvägar.