Ytbehandla Kåsa

zeregy8e.jpg

Paraffinolja :)

Fasen nu blev man sugen på en kåsa. Har lurat på det i tio år kanske då jag är förbenat noga med utseendet. Fixade en grymt fin kaffepåse av renskinn förrförra året. Nu blir det kåsa snart. Vill ha en enkel och klassisk och inte så stor. Max 1,5 dl. http://www.kero.se/shop/products/product/index/kaasor/ Björken eller Myren ligger bra till men jag vill helst klämma på den först. Kör på med vikkåsa ett tag till. Går inte att slå i hur praktisk och liten den är att bara ha i sidofickan.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Prova valnötsolja. Den oljan används ofta till arbetsytor (för matlagning) och skärbrädor i trä samt salladsskålar i trä då den inte ger ifrån sig någon olustig bismak. Den ska även vara ovanligt bra till just det ända målet. Bättre än parafinolja sägs det!

Fasen nu blev man sugen på en kåsa.

Jag känner lika dant när jag ser fina bilder på fina kåsor. Den vikbara snikkåsan känns plötsligt tråkig och opersolig. Det skulle vara intressant med en tråd med bilder på folks kåsor!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips