Youtube filmer/klipp

Ska vi försöka få ihop en tråd där vi samlar klipp som är inspirerande, äventyrliga, djupa, gamla, nya - ja ni fattar idén?
Behöver ju bestämt inte vara klipp endast från youtube, hittar man något som passar in i tråden.

En utav mina favoriter (ej direkt friluftsrelaterat) är ett tal utav Alan Watts:

(Youtube)What if money was no object?

Och även denna vackra visuella dikt:

(Vimeo)Revelation

Kom igen, dela era favoriter, långa som korta, djupa som ytliga!
Первые прыжки с камерой. Första hoppen med kamera. - YouTube
 
Jag har knåpat ihop en liten film "Fem vandringstips du kanske missat" 🙂

Vandringstips ett. Hur du hittar de bästa vackraste tältplatserna under vandringen.

Vandringstips två. Den lättaste och billigaste friluftssågen.

Vandringstips tre. Behåll glöden från elden och bli av med myggen.

Vandringstips fyra, Hur du bygger en säker eldstad, tankar om rotbrand mm.

Vandringstips fem, Bomullskläder på vandringen, bomullskläders egenskaper, varför vandringskläder i bomull är bra.
 
Jag har släppt en ny film.
Där går jag igenom min packning för en veckas vandring och blandar upp filmen med massor av små recensioner och friluftstips.
Absolut det mesta är UL, de tre stora ligger på 2584 gram.
Totalt hamnar allt på drygt 10 kg för mig och min hund.

Jag hoppas att ni tycker om den🙂
 
Jag har knåpat ihop en liten film "Fem vandringstips du kanske missat" 🙂

Vandringstips ett. Hur du hittar de bästa vackraste tältplatserna under vandringen.

Vandringstips två. Den lättaste och billigaste friluftssågen.

Vandringstips tre. Behåll glöden från elden och bli av med myggen.

Vandringstips fyra, Hur du bygger en säker eldstad, tankar om rotbrand mm.

Vandringstips fem, Bomullskläder på vandringen, bomullskläders egenskaper, varför vandringskläder i bomull är bra.
Går gamla blad anv eller bara nya med ev śämre´stål som då ej böjs.
Som nödsåg kan man anv Tigersågsblad för trä ev fästa i en gamaml fällkniv.
Men det långa bladet går det ju fort.
Har du bild eller skiss på hur du fäster grenen i bladet.
Funderat på gammal motorsågs kedja?
Är det gammla tickor som brinner bra som ev ramlat ner på marken?
Hade ju Alltid flanell skjortor förr innan fleece kom ev är det 50% akryl då borde de torka ok
Hade en tjockare typ största fördelen var ju möjlighet att öppna knappar ber på hur varmt det var och har man underställ eller brynja under så torkar ev fukt snabbare.
Hade underställ,flanell,fiberpäls tröja och en lång vildmarksparkas utan foder med många fickor och blixlås ventilation under armar samt med huva,M59 byxor och regnställ och Alaskakängor.
 
Senast ändrad:
Jag har släppt en ny film.
Där går jag igenom min packning för en veckas vandring och blandar upp filmen med massor av små recensioner och friluftstips.
Absolut det mesta är UL, de tre stora ligger på 2584 gram.
Totalt hamnar allt på drygt 10 kg för mig och min hund.

Jag hoppas att ni tycker om den🙂
Hur grovt sandpapper helt nyslipad kniv borde klara 1-2 V.(har mista röda armekniv i fjällen till alt från ost till sytråd)
Tyckte jag hittat en lätt säck på 1250 gr Exped Ligtning misstänker dock att du ej kan bär 23 kg med din.
Jag har båda liggunderlag med fiberfyllning men blir då 500gr resp 650 gr och inget prassel och 700 kr
Tältet har enl mig för lågt VP har HS sl glittertind med sollitt innertält.
Har du ej vattenfilter när du ej eldar utan har gaskök och ej vill koka i flera minuter.(haft Cryptosporidium i 5V i somras av Glaciärvatten så då ej så benägen att chansa mer.)
(var i STH , jag GBG nu men född på L. H.E)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...