Youtube filmer/klipp

Sarek inklusive Tjuoldavagge och nedre Njoatsosvagge

Det är högsommar 2019 och vi har rest till Kvikkjokk för att vandra genom Sarek och Stora Sjöfallets nationalparker. Vi börjar i Tjuoldavagge och nedre delen av Njoatsosvagge innan vi via Luohttolahko tar oss till mer välbesökta dalgångar.

Förhoppningsvis kan filmen vara av intresse för de som vill se mer av dessa dalgångar som en alternativ entré till Sarek. Rutten kan rekommenderas även om man får bereda sig på svårgången och snårig terräng.

https://www.youtube.com/watch?v=XlUkayuVao8
 

Bilagor

  • vlcsnap-2020-03-14-10h48m36s738 (1) (4).jpg
    vlcsnap-2020-03-14-10h48m36s738 (1) (4).jpg
    43.8 KB · Visningar: 486

I slutet av september beger jag mig till Härjedalen för en hösttur i fjällen. Ramundberget är start och mål för en tur som vi kan kalla min egen tolkning av Jämtlandstriangeln. Jag besöker kända fjällmassiv så som Sylarna och Helags och går till stor del utanför lederna.
 
Hej!
Har precis klippt klart filmen från årets Sarek-vandring. 9 dagar med start och slut i Kvikkjokk.

I filmen finns bilder från bland annat Rapadalen, Lullihavagge, Sarvesvagge, Luohttolahko och Njoatsosvagge.

Har försökt att fånga känslan av vandringen så filmen har ett ganska lugnt tempo. Under vandringen har jag lagt in kartor för att det ska vara möjligt att hänga med på hur vi gick 🤓

 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...