Youtube filmer/klipp

Ska vi försöka få ihop en tråd där vi samlar klipp som är inspirerande, äventyrliga, djupa, gamla, nya - ja ni fattar idén?
Behöver ju bestämt inte vara klipp endast från youtube, hittar man något som passar in i tråden.

En utav mina favoriter (ej direkt friluftsrelaterat) är ett tal utav Alan Watts:

(Youtube)What if money was no object?

Och även denna vackra visuella dikt:

(Vimeo)Revelation

Kom igen, dela era favoriter, långa som korta, djupa som ytliga!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hmm, nej, den funkade inte för mig! Jag skämdes verkligen under de återskapade, överspelade dialogerna och de fejkade scenerna.

Dokumentärstil hade nog varit 1000 gånger bättre än "reenactments" i det här fallet.

Instämmer 100%.

Men kolla in denna dokumentär från "Vice" som gör många intressanta dokumentärer.

Hon har levt 70 år mitt i vildaste Sibirien och endast varit i stan 5 gånger under tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=tt2AYafET68

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips