Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

WM - men vilken?

Vilka mått har den nerpackad?

Hej,
Jag har en WM Ultralite Super, Long.
Nerpackad i medföljande packpåse är måtten : diam=18cm, längd= 33cm
Längden går ganska lätt att trycka ihop till 26-27cm. Eftersom det inte är en kompressionspåse,
så får man ju göra en sådan ihoptryckning när man packar den i ryggan.
Komplett med packpåsen (36g) väger min säck 910g.
/ Bertil

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tjena Öringen!
Har precis fått hem min nya WM Ultralite som jag ska ut och prova i tre nätter nu till veckan kring Lunndörrarna (om det inte blir snö) hade jag tänkt. Jag kan återkomma med mina reflektioner efter resan.
/ Bengt

Highlite blir som en större grapefrukt komprimerad. Nu i början av förra veckan hade jag minusgrader, hård vind, hagel och snö. Hela lovartsidan av tältet var istäckt på morgonen. Rena augustivintern. Det var första gången jag kände behov av att förstärka HighLite- säcken. Drog tröjan över benen, lade jackan ovanpå och sov gott i mitt lilla frysfack. En säck klart värd att rekommenderas.

Raskesven

ultralite i minusgrader

var några minus ett tag natten mot lördag+ rejäl vind mot tältet.då var det först jätteskönt att riktigt krypa ner i säcken,sen mulnade och mojnade det .Fick öppna säcken ordentligt då för att det inte skulle bli för varmt.

MVH Summerlite

WM Highlite är genomsydd mellan kanalerna, samt att den är oerhört liten över axlarna.

Jag jämförde Highlite och Summerlite och provlåg båda innan jag köpte, och valet Summerlite var klart - Summerlite (komforttemperatur 0c), är den lättaste WM säcken som icke är genomsydd. Summerlite har även en hellång tvåvägsdragkjedja som standard. Min model lång (198cm) väger drygt 600gm. Finesserna var klart värda 200gm.

Måste också tilläggas att jag finner WM säckarna varmare än vad som påstås. Jag använde min Summerlite i nollgradigt väder på 3000m i Wyoming för några veckor sedan. Jag var tvungen att änvanda säcken som quilt för att inte överhettas.

mvh,
Christian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips