Windstopper i skidjacka? Funkar det?

Är på jakt efter en ny Gore-tex jacka för att bla åka skidor i. Sprang dock på Haglöfs nya Sting jacka.
Oh vilken jacka! Snygg och hur skön som helst.

MEN, den är i Windstopper. Fungerar det verkligen i en skidjacka?

Min gamla Gore-Tex jacka blev jag blöt i efter några vurpur då snö sammlat sig i något veck eller när det regnade/blöt snö.

Jag kommer använda jackan till vardags ibland oxå så då gör det ju inget att den var snygg, men klarar den cykelturer i stan en vanlig höst med regn och snö?

inte ihållande..

min erfarenhet är att windstopper klarar kortare skurar men inte ihållande regn. annars tycker jag att "andningen" är väl så bra som på gtx så ska du inte ha den som regnjacka så är det helt ok!
du säger ju att din gamla blev blöt ändå.. =)

jag hade en tierra windstopper som jag var mycket nöjd med men som blev lite liten (eller jag för stor) men den hade jag till allt möjligt, vardag, långfärdsskridsko, alpinåkning och som allmänt vindskydd och det funkade stabilt!
det var rätt kraftig windstopperkvalité upplever jag när jag tillar på dagens (min var något år) men det kanske är inbillning.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips