Windstopper i skidjacka? Funkar det?

Är på jakt efter en ny Gore-tex jacka för att bla åka skidor i. Sprang dock på Haglöfs nya Sting jacka.
Oh vilken jacka! Snygg och hur skön som helst.

MEN, den är i Windstopper. Fungerar det verkligen i en skidjacka?

Min gamla Gore-Tex jacka blev jag blöt i efter några vurpur då snö sammlat sig i något veck eller när det regnade/blöt snö.

Jag kommer använda jackan till vardags ibland oxå så då gör det ju inget att den var snygg, men klarar den cykelturer i stan en vanlig höst med regn och snö?

inte ihållande..

min erfarenhet är att windstopper klarar kortare skurar men inte ihållande regn. annars tycker jag att "andningen" är väl så bra som på gtx så ska du inte ha den som regnjacka så är det helt ok!
du säger ju att din gamla blev blöt ändå.. =)

jag hade en tierra windstopper som jag var mycket nöjd med men som blev lite liten (eller jag för stor) men den hade jag till allt möjligt, vardag, långfärdsskridsko, alpinåkning och som allmänt vindskydd och det funkade stabilt!
det var rätt kraftig windstopperkvalité upplever jag när jag tillar på dagens (min var något år) men det kanske är inbillning.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips