Wig Alaska

Hej ,
År det någon som har erfarenhet av Wig Alaska?
Otroligt bra pris , Men man kanske får vad man betalar för eller ?
Finns även nåt som heter Havspaddeln Alaska ännu lägre pris runt 11000 ser ut och vara samma kajak ?
 
WIG Alaska är en ok 5m havskajak. Inte den skönaste, men skön för priset. ganska enkel stol och även enkel outfitting men den har det mesta en havskajak ska ha. Den är komposit tror fiberglas, väldigt snygg.. tror dem görs i Polen. Jag har ägt den ett tag men egentligen bara paddlat den några gånger men helt klart ett bra pris!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
WIG Alaska är en ok 5m havskajak. Inte den skönaste, men skön för priset. ganska enkel stol och även enkel outfitting men den har det mesta en havskajak ska ha. Den är komposit tror fiberglas, väldigt snygg.. tror dem görs i Polen. Jag har ägt den ett tag men egentligen bara paddlat den några gånger men helt klart ett bra pris!
Ok , Tack fär svar , Du verkar vara nöjdmed den även om det finns bättre
 
Ok , Tack fär svar , Du verkar vara nöjdmed den även om det finns bättre
Exakt. Du kanske kan testa den i Stockholm hos kajaksidan innan köp, Och om du vill ha en bra premium referens att jämföra med kan du hyra en SKIM kajak från kajak-uteliv.
Braveheart, Beufont eller till och med deras Artisan 5G är riktigt sjyssta kajaker säkert omkring 40.000 på ny pris.
 
Hej,
WIG tillverkas i Polen som Ey63210 skriver. Varför den kostar betydligt mer hos Kajaksidan än Långholmen vet jag inte, skriv och fråga Kajaksidan. De har även fina priser på andra kajaker nu iom Allt för sjön mässan. Har själv köpt en WIG Mira 520 xl men ej hunnit ut i vattnet med den ännu......
 
Hej,
WIG tillverkas i Polen som Ey63210 skriver. Varför den kostar betydligt mer hos Kajaksidan än Långholmen vet jag inte, skriv och fråga Kajaksidan. De har även fina priser på andra kajaker nu iom Allt för sjön mässan. Har själv köpt en WIG Mira 520 xl men ej hunnit ut i vattnet med den ännu......
Kajaksidan låg den på ca12-15000 från sep22-feb23 och nu ligger den över 16.000..
Den billigare på Långholmen kajak för ca10.000 från havspaddeln är slut och såldes nog bara 1 på det priset i någon utförsäljning eller liknande.
Men verkar som att WIG gör kajaker åt specifika retailers så kanske dem har olika outfitting/materialval/konstruktion etc.. för kajaksidan verkar ha sina egna designade WIG kajaker. Som t.ex Mira serien
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.