Western Moutainering

Hej !
Är det någon som vet något om Western Mountainering´s produkter, särskillt Ultrlite.
Tacksam för all information.
Jonathan
 
Toppkvalite

Jag har Antelope SDL som använts på två fjällvandringar i år. Säckens sömmnad och olika detaljlösningar är av absolut toppkvalite. Dunfyllningen är den bästa som går att få tag på.

Jag sov i -3 en natt och var ändå tvungen att ha säcken öppen till en tredjedel. Antelope är då en säck som ska klara - 15 grader. Jag har inte testat i sådan kyla ännu men jag skulle tro att - 15 är en försiktig snarare än en optimistisk angivelse.

Antelope väger 1300 gr. inklusive packpåse :).

Jag rekommenderar absolut WM, du kommer inte att bli besviken om du köper.

/J.
 
WM håller högsta kvalitet!

Jag har två vintersäckar från WM, och de är mycket bra. Tog hem en WM-katalog från USA när jag var där i somras, och man blir onekligen sugen på många av deras modeller. Ultralite är ju en lätt sommarsäck som ingår i deras Extremelites-serie, och den ser fin ut på bilden i katalogen.

Man bör tänka på storleken när man köper WM:s säckar. Är man över 1,80 bör man ta 6' 6''.

Friluftsland i Danmark säljer också WM, men är dyrare än Globetrotter. Om man bor i Sydsverige och vill se på säckarna kan man ju ta en tur till Köpenhamn och kolla in sortimentet.

Peter
 
Jonathan; sa:
Hej !
Är det någon som vet något om Western Mountainering´s produkter, särskillt Ultrlite.
Tacksam för all information.
Jonathan

Köpte du någon Ultralite till slut?
Har fått ett visst intresse för den säcken och funderar starkt på en sådan..

Är det kanske någon annan som har bra erfarenheter av den, hur är det längdmässigt? är 180, antar att jag behvöer 6.6 och inte klarar mig med den som är standard....


Trevlig helg på er!
/m
 
Jodå !

Jodå jag köpte en ultralite men den har fått ligga så..
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den !
Funderade på att ta dunet o göra om min gammla bekväma/älskade Fjälräven silhuette till dunsäck..
J
 
Det sägs att ultraliten är väldigt tight i sin passform? antar att det stämmer. hur är den längdmässigt? jag är 180cm lång. behöver jag ha modellen som är 6.6(long) eller borde den normala gå?

om du bara haft den liggande kanske du vill sälja den? :)

/m
 
Sovsäck

Är det nån av er som testat Rab's säckar? Själv har jag svårt att tänka mig nån som slår deras komforttemp kontra vikt och jag kan väl säga samma sak om dem; deras tempangivelser är nog mer försiktiga än optimistiska.

/Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.