Vulcan-dräpare?

Äsch - ni är bara avis för att inte ni har nån stans att fästa gjutjärnspannor, plåtmuggar, fiskespön, bergsklätterhackor och mynningsladdare på era sidennecessärer till ryggsäckar!

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Edward Scissorhands SMS:ade och ville ha tillbaka sin rygga!

edward%2520scissorhands.jpg

Dendär snubben behöver väl ingen ryggsäck, det är väl bara att fästa gjutjärnspannan och de andra sakerna direkt på sin dräkt. Det är ju det jag alltid har sagt. Stridsseletänket är påväg tillbaka (även i stan tydligen).

/Lackåläderlätt

Citerar Tom Sheppard när han publicerade en bild på en Land Rover klädd i extraljus. What ever for? Det är säkert en bra rygga men fästmöjligheterna går över i utopi. Stegjärn, isyxor, skidor, stavar, snöskor och kåsan lär hitta sin plats. Samtidigt.

Razzel, pling-plång vem lufsar där?
Idag såg jag en liten kille under en färggrann 140l ryggsäck med massvis av exraremmar på, dessutom hade han en axelväska av storleken dubbel kabinväska. Snacka om flyttlass.
Den uppvisade ryggsäcken med extraremmar fyller säkert rembehovet för några decennier om man strippar den. Vad väger den strippad är väl frågan?

Sidofickorna ser väldigt trevliga ut men var tvungen att lämna sidan för jag fick en sån där obehagskänsla. Det ser ut som att ryggsäckarna kommer ge mig mardrömmar där de har fångat mig i alla remmar eller att jag ska utveckla remfobi. De är som någon luddig amöba med tentaklar åt alla håll. Otäckt. Nästan som om de drabbats av en tvångströjesjukdom som kan överföras på människor.

Jag tror att den är gjord enbart av remmar. Bakom 25mm-remmarna sitter 50mm-remmar som 25mm-remmarna är fastsydda i...och bakom dessa, dolda, sitter två fantastiska och fruktansvärda
500mm-remmar...

//J

Nej!

Som svar på din rubrik, nej. Men nästan alla ryggsäckar de senaste tio åren är Vulcandräpare så det kan vara svårt att ta rätt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips