visum usa och centralamerika

hallo!

skulle vilja ta med cykeln till usa i början på september och stanna där ca 3 månader (alltså inom gränsen för ett esta) och sedan fortsätta trampa vidare ner i mexico och centralamerika/sydamerika. problemet är bara att jag inte blir klok på hur man ska göra med visum. skulle vilja boka en flygbiljett med inresa till new york och utresa från sao paolo(brasilien alltså).

måste jag ha en biljett bokad ut från usa på förhand? och vad händer om jag bokar en biljett som jag kan visa upp och sedan avbokar den? som jag förstår det måste man om man har ett esta lämna nordamerika (inkl mexiko) inom 3 månader.vad händer då om jag efter att ha varit i usa 3 månader vill ta mig in till mexiko vid gränsen mellan san diego/tijuana?

all hjälp uppskattas stort!

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips