Visa turer i Kartan?

Det kanske är en gammal diskussion, men jag hittar inget vid en snabb sökning i alla fall;

vore inte Kartan betydligt mera användbar vad gäller turer om den kunde rita ut hela sträckan på flera turer samtidigt, och inte bara startpunkterna? Det vore ju kalas t.ex. när man söker inspiration eller letar efter någon med erfarenhet av en viss sträcka! Som det nu är så måste man ju klicka igenom hundratals (?) turer med startpunkter i Kvikkjokk, Kebnats, Suorva, Ritsem osv om man letar efter något i Sarek, och man får ingen överblick alls?

Eller är det bara jag som inte fattar hur det funkar?

clindh

Forumvärd
Jo det vore snyggt. Tyvärr är det tekniskt klurigt, då varje spår är massor av punkter och tynger ner ens webbläsare när det skall visas. Jag har labbat lite med det men fick ingen bra fart i det hela.

Men det har hänt en del runt Google Maps API på senare tid, en ny slimmare version finns som kanske förbättrat hanteringen runt detta. Skall kika vid tillfälle.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips