Visa ditt lätta Trangia vindskydd

Vill gärna använda gasbrännare med ordentligt stöd och vindskydd eftersom jag har med mig en alt två hundar när jag är ute. Känner att jag vill ha skydd för lågan och stabilitet på hela ekipaget. Trangia har ett bra ställ/vindkydd om än något tungt. Har hittat detta... http://www.campsaver.com/Itemdesc.asp?ic=clk0002

Jag är riktigt intresserad av vilka lösningar/eller förslag ni har på vindskydd/stöd för gasbrännare. Hur kan jag modifiera mitt Trangia vindskydd/ställ på bästa sätt eller bör jag köpa nytt?

Multifuel/gas

Hittade detta och det kan väl vara intressant för de som vill ha med sig gas/multifuel brännare som står stabilt och har bra vindskydd.:
Vikten på nedre vindskydd är 94 gram övre vindskydd(ej på bild) väger 37 gram. Pris inkl frakt 336:-

Bilagor

• multifuel.jpg
    multifuel.jpg
    28.8 KB · Visningar: 606
  • trangia.JPG
    trangia.JPG
    24.4 KB · Visningar: 566

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips