Vill någon hämta min telefon från botten? (centrala stockholm)

Lite förenklat kan man nog säga att det som inte flyter sjunker.
Och i det här fallet var det väl rätt klart att mobilen inte flöt, varför det är ont om alternativ utöver att den sjönk...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja, det är nog korrekt att den blir jättesvår att hitta samt att den nu är full med vatten.
Ibland överlever dock telefoner ett dopp, men kanske ännu mer ofta så klarar sig minneskortet.

I det här fallet så är det nog HELT kört i vilket fall.

Som mycket ung fick jag lära mig att fångsnöre respektive i tåt runt halsen var ett sätt att hålla reda på måttligt många grejor. Det fungerar fortfarande förvånansvärt bra och är enkelt.

såg en gång

jag såg en gång ett tappat glasögonfoderal som snurrade som ett skovelhjul och for i sidled väldigt kraftigt, kanske med glidtalet 1:3.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips