Vill du ha tag på Trangia DUOSSAL kärl, se hit :)

Är ni många som köpt på er DUOSSAL från friluftsvaror? :D Haft en del kontakt med David där i samband med min beställning, och häromdagen frågade jag bara sådär i förbifarten om de sålt bra av DUOSSAL den senaste veckan, så berättade jag om denna tråden.

Hans svar: "Skojar du!?? Vi har haft en helt sanslös försäljning den senaste veckan" :D

Alla vill ha DuoSSAL - nu när dom utgått ur tillverkarens sortiment... Inte oväntat att när ett restlager offentliggörs så säger det swish.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Köpte en uppsättning kastruller till 25:an och 27:an att ha i reserv. Har redan brukskastruller så det räcker i duossal. Funderar varför du har stekpannan med kanten neråt, den blir bara svår att lyfta på.

Köpte en uppsättning kastruller till 25:an och 27:an att ha i reserv. Har redan brukskastruller så det räcker i duossal. Funderar varför du har stekpannan med kanten neråt, den blir bara svår att lyfta på.

Min tanke med det från början var att pannan borde ganska lätt kunna blåsa av annars så jag satte den på andra hållet. Brukar sällan vara nåt problem dock i praktiken men jag har blivit så van vid det att jag tycker det ser skumt ut att ha den på rätt håll.
Och jag tycker inte den blir så svår att hantera heller. Men jag är ju van..

Tillågg: Nu använder jag inte nonstickpannan till Ul-köket längre men de få tillfällen i början som den blev framplockad och använd som lock, så hade jag den på rätt håll för att inte slita på beläggningen.

Senast ändrad:

Alla vill ha DuoSSAL - nu när dom utgått ur tillverkarens sortiment... Inte oväntat att när ett restlager offentliggörs så säger det swish.

Kan förstå det och säkerligen har ju många även beställt andra grejer därifrån förutom Duossal-kärl, så de har säkert haft sig ett litet uppsving.

Mkt trevlig butik att ha kontakt med iaf.

Synd att inte 25:ans stekpanna fanns kvar när jag beställde. Om så hade varit fallet så hade jag nog köpt 25:ans DUOSSAL också - nu blev det bara 27:ans eftersom det är en 27:an jag använder.

Får trösta mig med den 27-7 Titanium som jag fick tag på i en affär i Frankrike. Kollar trackingen flera gånger per dag i andlös förväntan. Har varit på väg sedan igår och hunnit ett par "sorteringsstationer" så jag hoppas att den är hemma innan helgen. :)

Den är nu markerad "Out of stock"/"Bientôt disponible" på hemsidan. Det bara dundrade till så var de slutsålda!

köpte en uppsättning

Jag har använt kastruller i duossal till 25:an sedan de började tillverkas. Tillsammans med ett KAP-arctic.
Kastrullerna till 25 har varit hårt använda i 25 år och levt ett lugnare liv de senaste åren. Jag lär inte slita ut dom.
Köpte ett 27-8 duossal för ett par år sedan.
Kunde inte låta bli att köpa en uppsättning i reserv.
kastruller 25, kastruller och stekpanna 27
/John

Margarinet började fräsa inom 10 sek och inom 30 sek var det HÖG tid att lägga på. Till skillnad mot med vanliga pannan där margarinet bara ligger där och det händer inget på 3-4 min, sen börjar det smälta lite slött. Otrolig skillnad, nu har man faktiskt en funktionell stekpanna!

Äter folk fortfarande "Margarin" !?

Ta del av denna informationen:
https://parnassen.wordpress.com/201...margarin-bluffen-med-becel-at-naturligt-smor/

http://www.kostdemokrati.se/margarin-som-miljohot-2/

Mvh troswe

Utan att säga vad som är rätt och fel så finns det flera argument för att äta margarin. Tex laktosintolerans, omättade fetter, vegan. Alla dietister jag har träffat förespråkar margarin framför smör, och de borde väl veta vad som är rätt och fel att äta?

Utan att säga vad som är rätt och fel så finns det flera argument för att äta margarin. Tex laktosintolerans, omättade fetter, vegan. Alla dietister jag har träffat förespråkar margarin framför smör, och de borde väl veta vad som är rätt och fel att äta?

"Ett skäl kan vara att din dietist är utbildad av ett margarinbolag. Som hjälp till det inbjuder nu Dietisternas Riksförbund till en utbildningsdag imorgon, anordnad av Sveriges främsta margarinbolag Unilever."

Läs mer här: http://www.kostdoktorn.se/kategori/kolesterol/becel

Denna blogg skrivs av en Läkare

Vidare diskussion i ämnet bör ske i en egen tråd! (Så denna tråd inte kapas)

Mvh troswe

Senast ändrad:

Kika på mina bilder så ser du att det står SMÖR på paketet i bakgrunden. Det är bara det att jag är så van att säga margarin så det blir lätt så även om vi inte använt det på flera år. Har läst det där och en del annan info om den osunda tillverkningsprocessen med margarin

Så jag skrev helt enkelt fel, sorry :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips