Vill du ha tag på Trangia DUOSSAL kärl, se hit :)

Utan att säga vad som är rätt och fel så finns det flera argument för att äta margarin. Tex laktosintolerans, omättade fetter, vegan. Alla dietister jag har träffat förespråkar margarin framför smör, och de borde väl veta vad som är rätt och fel att äta?

Det är möjligt att de gör det, men det är ändå inget jag vill stoppa i mig nu efter att jag senaste åren har fått lite mer koll på hur det tillverkas.
Och ja, den diskussionen hör hemma i en egen tråd :)

Man får tacka för tipset. Beställde 25 och 27 grytor och en 27 stekpanna. Jag fick ett duosal 27 kök av föräldrarna en gång men det gick upp i rök i en husbrand. Jag har för mej att jag såg ett någonstans för kanske ett år sedan men då hade jag inga pengar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
... tack(?) för tipset [emoji14]

Det sedan länge övertrasserade friluftskontot ökade nu med ett trangia 27, tillhörande duossal kärl samt en gasbrännare.

Kan ni hjälpa mig med en bra ursäkt till att släpa hem mer grejer inför sambon nu också? ;)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Man får tacka för tipset. Beställde 25 och 27 grytor och en 27 stekpanna. Jag fick ett duosal 27 kök av föräldrarna en gång men det gick upp i rök i en husbrand. Jag har för mej att jag såg ett någonstans för kanske ett år sedan men då hade jag inga pengar.

Härligt. :) Känns som att de här kärlen är väldigt robusta och lär hålla länge. Beklagar husbranden, även om det var längesen. Sådant måste vara fruktansvärt.
I
... tack(?) för tipset [emoji14]

Det sedan länge övertrasserade friluftskontot ökade nu med ett trangia 27, tillhörande duossal kärl samt en gasbrännare.

Kan ni hjälpa mig med en bra ursäkt till att släpa hem mer grejer inför sambon nu också? ;)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Haha jag har samma bekymmer. Jag har numera slutat förklara mig och tjejen låter mig tålmodigt hållas :)
Men jag vill ha multidiscen och en triangel med. :D Tänkte kombinera ihop triangeln, en 1,5 kastrull och 27:ans panna så har man en lättviktare med sig när är själv. Borde väl landa på en 4-500gr eller nåt. Får nog vänta ett tag nu dock.. :D

Blev en beställning

Tack för tipset. I kombination med "Dagens rea-tips" som innebar ytterligare 30% rabatt blev det nya kastruller och en stekpanna till mitt Trangia 27 med gastillbehör.
Jag har gått över till detta kök istället för lättviktskök då jag börjat föredra stabilare "system" när jag är ute, i synnerhet i fjällen när jag är ute under en lite längre tid och själv.
Tryggt, stabilt och beprövat, allt i ett, är värt några extra gram.
Så nu ska det bli intressant vad duossal bidrar med. Men det låter ju intressant.
/Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips