vilket tält??

Tänk på att om alla har uppblåsbara underlag så kan det bli tight med tre pers i ett tremanna. Hillbergs Nammatj 2 är 130 cm = 65 cm/pers medan nammatj 3 är 160 = 53 cm/pers.

Jag är nyfiken på att köpa ett Vango Force Ten Nitro lite 200+. Tält som är väldigt lätt och rymligt för två pers finns nog en 3 personers modell också.
vikt 1,8 kg.
Finns på ebay uk för runt 200 pund.

Nån som vet om dom är prisvärda. Ska tydligen vara av hög kvalite.

/postat från min supercoola och häftiga mobil
http://www.övergården.se/

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Justering av ventilationen både till inner- och ytertält kan du göra inifrån. Vad gäller yttertältsväven är det en silikonbelagd väv (samma typ som ex Hilleberg och Helsport (på de dyrare modellerna använder)) på Compact light, vilket ökar slitsyrkan och livslängden. Vanliga Compact har en PU.belagd yttertältsväv (dvs en tunn gummihinna som belagts på vävens insida). Denna tunna PU hinna är lätt att skada genom nötning, dessutom åldras PU beläggningen och kan flaga (som på ett gammalt regnplagg) efter ett antal år med följd att väven tappar all sin vattentäta förmåga.
Även vid regn blir en PU-belagd väv tyngre då beläggningen sitter på insidan av väven.

Lade igår in en beställning på Bergans Compact 3, kanske borde jag ändra den beställningen till en Compact 3 light eller 2 light? Frågan om det är värt nästan en tusing extra för en Compact 3 light då jag inte har tänkt att vandra veckovis i fjällen. Compact 2 light kostar dock ungefär lika mycket som Compact 3 som jag nu har beställt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips