Vilket tält

avslutat medlem xxxyyyzzz

Gäst
Har ett TNF Mountain 25.
Det viktigaste för mej var att det är självstagande så man slipper dra snören i onödan och framförallt kan campa på klipphällar!

På plus-sidan kan jag säga att det är hur stabilt som helst, det krävs mer än storm för att flytta på det!
Det är oxå väldigt rymligt, på sommaren kan man sova tre och på vintern är det rymligt nog för två.

På minus-sidan hamnar trots allt vikten.. det är inte jätte-tungt men tyngre än vad skulle behöva vara.
Synd att yttertältet inte går ända ner till backen
Synd oxå att inte yttertältet sätts upp samtidigt som innertältet såsom på hillebergtält.
 
Re: Nästan Halva priset?

FJS90/91; sa:
wisher; sa:
Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....

Njae.. Inte halva priset men bra mykke billigare kan man få ett minst likvärdigt eller bättre tält.

TNF VE-25 : 4500:-
Bibler Tempest : 4500:-
Salewa Altitude : 4300:-
Marmot Thor : 4000:-
Vaude Ferret III : 3700:-
Hannah Expedition : 3900:- (enl. recensionsbanken)
MEC North Wind Tent : 4100:-
Sierra Stretch Dome AST : 4100:-


Var finns TNF VE-25 för 4500 sek
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Re: Re: Re: Re: Nästan Halva priset?

gundj; sa:
Det slutar nog tyvärr på minst 4500:- när frakt, tull och moms har lagts på.

När man handlar på den aktuella sidan så kan man välja att få packetet inslaget som en gåva med ett "gåvomedelande" för ett tillägg på 9.95$, måste man betala moms och tull på gåvor?
 
handla från USA

Har själv varit inne på att handla från USA, det är onekligen bra priser... Någon som vet hur det funkar i praktiken med frakt, moms, tull och vad händer om det är fel på grejerna när man packar upp dom...??

/Örjan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Re: Re: Re: Re: Nästan Halva priset?

FJS90/91; sa:
gundj; sa:
Det slutar nog tyvärr på minst 4500:- när frakt, tull och moms har lagts på.

När man handlar på den aktuella sidan så kan man välja att få packetet inslaget som en gåva med ett "gåvomedelande" för ett tillägg på 9.95$, måste man betala moms och tull på gåvor?

Citat från Tullverkets hemsida
"Gåva från utlandet

För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att
det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk
försändelsens värde inte överstiger 500 kronor
de sammanlagda avgifterna för hela försändelsen understiger 100 kronor"
 
Re: handla från USA

wisher; sa:
Har själv varit inne på att handla från USA, det är onekligen bra priser... Någon som vet hur det funkar i praktiken med frakt, moms, tull och vad händer om det är fel på grejerna när man packar upp dom...??

/Örjan

http://www.tullverket.se/TargetGroups/Personal/frameset.htm

Garaatifrågor o liknande bör man noga kolla med säljaren innan man beställer, oftast kan man lösa extra försäkring.
 
Köpt tält

Det blev ett Helisport tält. Förövrigt fanns annonsen här på Utsidan.
Det verkar väldigt bra.
Jag bodde en vecka i ett Hilleberg förra året. Det här ser liga gediget ut.
Jag kan avlägga rapport när jag kommer hem från vandringen.
Christer
 
Grattis!

Skönt med folk som tar beslut, själv blir jag bara veligare...:)

Hittade ett Hilleberg Tarra här på prylmarknaden, verkar också ett bra tält...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.