Vilket tält

avslutat medlem xxxyyyzzz

Gäst
Har ett TNF Mountain 25.
Det viktigaste för mej var att det är självstagande så man slipper dra snören i onödan och framförallt kan campa på klipphällar!

På plus-sidan kan jag säga att det är hur stabilt som helst, det krävs mer än storm för att flytta på det!
Det är oxå väldigt rymligt, på sommaren kan man sova tre och på vintern är det rymligt nog för två.

På minus-sidan hamnar trots allt vikten.. det är inte jätte-tungt men tyngre än vad skulle behöva vara.
Synd att yttertältet inte går ända ner till backen
Synd oxå att inte yttertältet sätts upp samtidigt som innertältet såsom på hillebergtält.

Re: Nästan Halva priset?

FJS90/91; sa:
wisher; sa:
Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....

Njae.. Inte halva priset men bra mykke billigare kan man få ett minst likvärdigt eller bättre tält.

TNF VE-25 : 4500:-
Bibler Tempest : 4500:-
Salewa Altitude : 4300:-
Marmot Thor : 4000:-
Vaude Ferret III : 3700:-
Hannah Expedition : 3900:- (enl. recensionsbanken)
MEC North Wind Tent : 4100:-
Sierra Stretch Dome AST : 4100:-

Var finns TNF VE-25 för 4500 sek

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Re: Re: Re: Nästan Halva priset?

gundj; sa:
Det slutar nog tyvärr på minst 4500:- när frakt, tull och moms har lagts på.

När man handlar på den aktuella sidan så kan man välja att få packetet inslaget som en gåva med ett "gåvomedelande" för ett tillägg på 9.95$, måste man betala moms och tull på gåvor?

handla från USA

Har själv varit inne på att handla från USA, det är onekligen bra priser... Någon som vet hur det funkar i praktiken med frakt, moms, tull och vad händer om det är fel på grejerna när man packar upp dom...??

/Örjan

Re: Re: Re: Re: Re: Nästan Halva priset?

FJS90/91; sa:
gundj; sa:
Det slutar nog tyvärr på minst 4500:- när frakt, tull och moms har lagts på.

När man handlar på den aktuella sidan så kan man välja att få packetet inslaget som en gåva med ett "gåvomedelande" för ett tillägg på 9.95$, måste man betala moms och tull på gåvor?

Citat från Tullverkets hemsida
"Gåva från utlandet

För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att
det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk
försändelsens värde inte överstiger 500 kronor
de sammanlagda avgifterna för hela försändelsen understiger 100 kronor"

Re: handla från USA

wisher; sa:
Har själv varit inne på att handla från USA, det är onekligen bra priser... Någon som vet hur det funkar i praktiken med frakt, moms, tull och vad händer om det är fel på grejerna när man packar upp dom...??

/Örjan

http://www.tullverket.se/TargetGroups/Personal/frameset.htm

Garaatifrågor o liknande bör man noga kolla med säljaren innan man beställer, oftast kan man lösa extra försäkring.

Köpt tält

Det blev ett Helisport tält. Förövrigt fanns annonsen här på Utsidan.
Det verkar väldigt bra.
Jag bodde en vecka i ett Hilleberg förra året. Det här ser liga gediget ut.
Jag kan avlägga rapport när jag kommer hem från vandringen.
Christer

Grattis!

Skönt med folk som tar beslut, själv blir jag bara veligare...:)

Hittade ett Hilleberg Tarra här på prylmarknaden, verkar också ett bra tält...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips