Vilket multifuel Hong Kong-kök ska jag välja?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kök+frakt+tull+moms gör att ego skulle köpa ett begagnat märkeskök istället. Ekonomiskt huggit som stuckit men i säkerhet med reservdelar och ingående mtrl etc. Vissa kända märken utgår på grund av sunkig kvalitet, läs på i de olika kökstrådarna här på Utsidan bl a.

Har nosat upp ett begagnat Primus MultiFuel för 700kr, lär kanske vara ett bättre köp. Ser allt ok ut på bilden? Tydligen saknas någon filtbit som ska sitta i brännaren, är den något som behövs och var kan man i så fall köpa nya (pris)?

img0673d.jpg

Låter Dyrt!

Jag köpte ett helt nytt Primus OmniFuel med flaska för 990 kr i vekan på Sportbutiken (Intersport Outlet) som hade kostat 1750 kr.

Filtbiten som saknas används när man förvärmer köket när man använder flytande bränsle. Finns ett reservdelskitt att köpa på tex. Naturkompaniet för 200kr.

700kr plus 200kr=900kr beg

//noa

Jag köpte ett helt nytt Primus OmniFuel med flaska för 990 kr i vekan på Sportbutiken (Intersport Outlet) som hade kostat 1750 kr.

Filtbiten som saknas används när man förvärmer köket när man använder flytande bränsle. Finns ett reservdelskitt att köpa på tex. Naturkompaniet för 200kr.

700kr plus 200kr=900kr beg

//noa

Ok. Tack för tipset, ska kolla upp det. Har inte köpt något kök än så ska ta en titt på Sportbutiken.

Det var sportbutiken-Länna (Skogås) tel 08-448 30 90 och det fanns lite olika Primus kök till väldigt nedsatta priser.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips