Vilket abonnemang till Garmin inreach mini?

Har köpt en Garmin inreach mini
Hur kommer jag billigast undan vad gäller abonnemang?
Kommer bara användas enstaka helger under barmarkssäsongen samt några veckor under sommarsemestern

Lästips

Stilla bergsglädje

Montafon, en av Vorarlbergs mest populära dalar, lockar många besökare både sommar och vinter. Men under försäsongen visar den sig från sin lugna ...

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag använder Contract Safety. Tycker det är en liten kostnad och har den alltid med när jag är ute ("krav" från familjen efter en incident ifjol). Ger mycket för 130kr i månaden och jag tycker det är lite kul att spara spår och rutter också.
Mvh Daniel

jag kör freedom och betalar för dom månader jag ska använda den, recreation på sommaren när jag är ute mycket och ev nån månad safety när det blir kortare turer övrig tid.

Jag har Safety årsabonnemang (135kr/månad). Tycker det täcker mina behov av att framför allt kunna larma men även skicka ett fåtal meddelanden och lämna spår med t.ex. 30min intervall på längre turer vilket blir en förhållandevis liten extrakostnad. Tycker det är skönt att ha det aktivt året runt då det innebär större chans att den får följa med även på kortare turer, t.ex. ensam i kajaken.

Tack för svar!
Ser att det tillkommer en årsavgift om 395 kr, utöver månadsavgiften, vilket är lite trist.

Tack för svar!
Ser att det tillkommer en årsavgift om 395 kr, utöver månadsavgiften, vilket är lite trist.
Ja, om man väljer Freedom-alternativet så tillkommer en årsavgift. Om man väljer kontinuerligt årsabonnemang så är det en engångsavgift på 339kr vid start. En av anledningarna till att jag valde det senare.

Ja, om man väljer Freedom-alternativet så tillkommer en årsavgift. Om man väljer kontinuerligt årsabonnemang så är det en engångsavgift på 339kr vid start. En av anledningarna till att jag valde det senare.

Årsabonnemang = man binder sig att betala för 12 månader?

Eller rättare sagt, om du säger upp ett årsabonnemang under det första året så faktureras du för återstående månader men efter första året kan du säga upp abonnemanget när som helst utan faktureras något ytterligare. Men då måste du betala en ny aktiveringsavgift om du ska återuppta abonnemanget. Så tolkar jag vilkoren.

Eller rättare sagt, om du säger upp ett årsabonnemang under det första året så faktureras du för återstående månader men efter första året kan du säga upp abonnemanget när som helst utan faktureras något ytterligare. Men då måste du betala en ny aktiveringsavgift om du ska återuppta abonnemanget. Så tolkar jag vilkoren.

Känns som att de medvetet krånglat till villkoren, men men, jag kommer använda den ca 15 juni - 15 september, borde landa på 905 kr (170 x 3 + 395 kr)

De vet att ta betalt ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips