Vilken vandringskänga för max 2000:-?

Meindl är bra, men de flesta modeller är relativt smala fram (de har några breda modeller också) och man bör ta en storlek större än normalt, jag har normalt 42 och köpte storlek 9 av Meindl Borneo (modell utan goretex) och den passar bra, så jag rekommenderar nog att du tar 9.5.

Ska du ha Meindl Kansas och vill spara lite pengar kan du köpa dem hos http://www.fieldandtrek.com/meindl-kansas-gtx-boots-mens-183087 £110+10 i frakt

Om man får lov att spräcka din budget med 199 kr så skulle jag helt klart rekommendera Crispi Summit http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=67575. Jättefin känga som förutom att den är lätt även har en rejäl Vibram-sula vilken är betydligt kraftigare än de hos de flesta andra kängor i samma vikt- och prisklass. Annars är Lundhags Scout för 2499 kr en gedigen trotjänare...

Såg riktigt fin ut! Får se när jag får skorna om jag blir nöjd annars kanske de blir de du tipsade om!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag köpte ett par Kansas från Field & Trek för nåt år sen till min pappa. Jag hade tidigare köpt det paret Meindl Borneo som jag nu har , till honom, men han klagade på att de var lite för smala framtill så jag övertog dem. Han verkar nöjd med sina Kansas nu när han har en storlek större än hans vanliga storlek. Kansas är lite mer lättviktig vandringskänga än Borneo, lite mjukare och inte så klossig, bättre på mjukare mark men antagligen lite sämre i stenskravel. Rent allmänt gör Meindl bra kängor, fast goretexen hos Kansas hade jag hellre varit utan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips